varme forvinder i radiatorer når der tændes for cirkulationspumpe på gulvvarmeshunt

Jeg har fjernvarme der løber direkte i mine radiatorer. Nu har jeg fået lavet gulvvarme, i stue og køkken, som kører på 3 kredse via en shunt med cirkulationspumpe. Når jeg tænder cirkulationspumpen, kører min gulvvarme fint, men når pumpen kører kan jeg ikke få varme i mine radiatorer i de andre rum. Så snart pumpen slukkes, så kommer varmen tilbage i radiatorerne. Kan det skyldes at pumpen danner et slags vakuum på mit retur til fjernvarmeværket? mit fremløb ind fra fjernvarmeværket er ca 70 grader når pumpen kører, men kun ca 20 grader på det vand der løber retur til fjernvarmeværket. Min shunt har begrænsning på fremløbstemperatur til gulvvarme, pt. står den på 2,5 hvilket svarer til ca 30 grader.
Vil det hjælpe at sætte en kontraventil på frem og retur til shunten?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er vand dovent, så det tager den letteste vej, og det er nok nemmere at komme gennem de nye rør.
Prøv at give gulvvarmen tid til at varme gulvet op, hvis det er støbt gulv kan det tage 24 timer, for så begynder termostaten på shunten at lukke, hvorved at vandet presses ud i radiatorene.

Ellers tagen den der tager lidt længerer, skrug ned for termostaten på shunten, og så åben stille og roligt. Stop så lige så snart du kan mærke at den begynder at tage varmt vand ind.
Næste dag det samme igen og så vidre til du når de 2,5 på termosaten, eller den passende temperatur.

Hjælper dette ikke, så kom igen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Du bør have cirkulationspumpe på den alm. centralvarme også. anden mulighed er at vandet ikk eløber samme vej, dvs. at gulvvarmen måske er sat på returen.

Mvh

Peter

<p>Peter Madsen</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis