gearkasse problemer

Undertegnede har nok rodet mig ud i noget jeg skulle have holdt fingrene fra. Efter at have tabt spedometerdrevet ned i gearkassen, afmonterede jeg gearkassen for at få det ud, hvilket også lykkedes, fik gearkassen på igen efter nogen problemer,, men nu er gearkassen "låst" hvilket vil sige at den ikke rokker sig frem eller tilbage, gearstangen er fuldstændig løs, har rekvireret mekanikerhjælp, men hvad er galt?
1. Trykfod der ikke er gået i hak?
2. tandhjul der låser gearkassen?

Der sidder en lille rund kugle der skal gå i indhak med en skål, har mistanke om at de ikke sidder rigtigt, men jeg ved det som sagt ikke, men skulle der være en ekspert her, ville jeg da være meget taknemlig for et råd.
VH
Ib
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit bud er at den står i mindst 2 gear på samme tid og at gearkablerne ikke er sat ordentligt på.
René
Ja så må jeg stå af,jeg har aldrig set en bil hvor gear kasse/stang.er forbundet med tandhjul.
René
Ok- Jeg bøjer mig, er langt fra ekspert på området, men kan dog ved lidt logisk tænkning finde ud af en del, men dette er lidt vanskeligt. Kan godt følge at den står i to gear samtidig, hvad mener du med gearkabler, er det selve forbindelsen fra gearstang og ind i gearkassen?.
1. Tror at det er det lille tandhjul der glider på en stang , tandhjulet har en rille hvor der sidder en arm.
2. Det man kalder trykfod skal den presses bagud ind i gearkassen.
3. Ved siden af trykfoden sidder et skålleje hvor der skal passe en kugle ind i, sidder på en aksel, men er lidt i tvivl om selve skållejet skal vende ind mod gearkassen eller modsat. En lang smøre

PÅ forhånd tak, måske du kan hjælpe.

Venlig hilsen Ib
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis