Renovering af badeværelse

Må man lægge nye fliser ovenpå gamle (gulv og vægge) i bruseniche uden af lave vådrumsmembram.

Huset er fra 1984 så der er sikkert ingen vådrumsmembram i forvejen.

Der er beton under de nuværende fliser.
Må man lægge nye fliser ovenpå gamle (gulv og... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så er vi jo enige. Der er ikke lovkrav om vådrumsmembram i mit tilfælde, men det er en god ide. Og det med anbefalingen af vådrumsmembran skrev jeg jo netop selv, at jeg HAVDE læst i anvisningen - se min sætning "At det så nok vil være en god ide, er noget andet (hvilket anvisningen også anbefaler). " Så det behøver du som ikke skrive med understregning.

Og dine tidligere svar til mig kunne let forstås således, at jeg skulle lave vådrumsmembram selv ved nye fliser oven på gamle.

Om de afstandsringe jeg skal bruge er VA godkendte ved jeg pt. ikke, men det vil jeg da undersøge - så tak for den info.
Hej igen

Beklager understregningen af nogle tekster, men jeg lavede en fejl og kunne ikke fjerne det igen.

Fordi noget står i en SBI anvisning eller lignende er det ikke et lovkrav, men blot en anbefaling.

Dog er retssamfundet bygget sådan op, at man skal være ualmindelig velformuleret hvis man skal undgå at opfylde kravene heri i forbindelse med syns-og skønssager o.l.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også