Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 270 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det jeg laver skal helst ikk genere naboerne meningen er at den Vertikal møllen skal stå på stativ i en meters højde og være 2 meter høj så vingerne skal nok skæres over. ville ønske jeg var bedre til at svejse og arbejde på drejebænk elektronikken har jeg styr på er uddannet elektronik mek. har en bagaksel fra en atv med skive bremse til bremse liggende til det samme.

Spændende, det der jo altid er mest spændende, er hvad man kan drive det til at watt, og om de kan tjene sig hjem igen.


Mvh

Morten

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Det kan ikk betale sig. Solceller kan bedre svare sig der kan snart købes 480 watt paneler så 😀 jeg ku godt tænke mig at ha en mølle der ku supplere solcellerne lidt. Så penge er ikk min første priotet

Problemet med solceller er jo bare, at de ikke er en disse værd om vinteren og om natten ;-) Og at det er uendeligt dyrt at opbevare strøm :| 


Mvh

Morten

   se hvad postmanden kom med :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hvad koster sådan en fyr?


Mvh

Morten

hej morten den færdige generator ex magneter koster 1789kr. + de 24 magneter som nok står i 2400kr idag

Øj så må vi håbe at den kan lave noget strøm!


Mvh

Morten

Hej med jer

Det er en rigtig god side. 

Jeg har eksperimenteret med 4 små vawt møller uden de helt store mirakler.

Har planer om en på 500w og senere en på 2000w.

Er der nogen her i forummet der ved om en elcykel motor kunne bruges som generator?

Den skal selvfølgelig være børsteløs og gearløs.

Mvh

Ørtoft

nesten enhver jævnstrømsmotor vil kunne bruges som dynamo det er kun et spørgsmål om at finde den rigtige til formålet og de er ikke så pylret med omdrejningerne men med hensyn til træk kraften brug nogle traditionelle ting det må jo være det bedste vinger på aksel for eksempel 


PEK

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også