Pudsede vægge i bruseniche

Jeg er ved at renovere badeværelse, og jeg vil gerne have pudsede vægge i brusenichen, så det passer sammen med resten af badeværelset.
Må man godt det, hvis man har vådrumsmembran inden under?
Hvis ja, skal man så male med en speciel maling, f.eks epoxy?

Hilsen Hanne
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, den går vist ikke med pudsede vægge, hvis det skal være helt efter bogen.
Vådzonen kan godt være lavet i mursten eller beton, som du må anvende vådrumsmaling på. Men ved ombygning, som du vel er i gang med, skal de nugældende regler efterleves. Som jeg erindrer vil det sige fliser, vinyl. litex el. lign. fugtbestandigt. Men biblen, der bør konsulteres er byggeanvisningen for vådrum (SBI 200).

Men det sagt så ser jeg ikke det store problem i at bruge puds med en vådrumssikring bag, da det jo er et mineralsk materiale uden organiske komponenter. Men har du i vørigt tænkt på rengøring og vedligeholdelse af en pudset væg? En ru overflade vil give dig udfordringer i forhold til for at tørre den af, fjerne kalk, hindre jordslag osv.

Hmm... Jeg må vist lige genoverveje det..

Tænkte bare at med en speciel maling, så ville en pudset væg også kunne tåle diverse rengøringsmidler...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også