manglende strøm

hej...

har lige trukket et kabel ud til min carport fra huset af.. ca 10 m langt... i skuret på carporten har jeg sat en automatsikring... men så kommer ballande...  for enden af mit kabel kan jeg kun måle 6 volt... ikke 220... hvad er lige gået galt der. ???

mvh...
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis ellers tingene er sluttet ordentligt til, og kablet ikke er defekt, ja så har du 220v derude.

Har du tjekket med en polsøger?

Dit multimeter kunne jo være kaput

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

mit multimeter er fint nok... 220 volt inde på tavlen... defekt kabel?? hvordan det ???

Ja, det må guderne jo vide...

Hvis du har 220v hvor kablet er sluttet til og ikke har det i den anden ende... så er der vel ikke meget andet at sige, end at der kun er en ting der kan være defekt, eller??

Der er jo ikke den store videnskab i det... det er jo bare en tyk forlængerledning

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jamen søger jo en simpel løsning da jeg har brugt hele søndagen på at grave det ned
Ja. Så kunne det være sjovt at ringe til elektrikeren og sige at det er en ommer!!

Men nu du selv har nosset i det, står du også selv med lorten...

Jeg kunne jeg godt tænke mig at vide om du måler på de rigtige ledninger?
Hvis du er sikker på at du gør det. Så kan du demontere kablet og få det megget igennem.
Ellers er der kun den hårde vej...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Tag evt. strømmen fra kablet og saml lederne parvis. Derefter kan du "bippe" de samme to ledere i den anden ende. Du kan samle dem i forskellige par og dermed finde ud af hvilken leder der evt. er knækket.

Den hurtige måde er at samle alle lederne og måle igennem i den anden ende :-)

Hvor mange ledere har kablet?
det er kun en 3 leder... men det vil jeg da lige prøve....
så samler du dem bare således:
1 & 2 - test
2 & 3 - test
1 & 3 - test

Så ved du hvilken der er knækket/defekt. Er der flere knækkede, ja så ak og ve :-(
Det er da fløjtende ligegyldigt om der er en eller flere ledere knækket!!
Du kan ikke sætte nogen stikkontakter op uanset om du mangler en Fase, Nul eller Jord.
Ligemeget hvilken en af dem du mangler, vil du ikke kunne lave en lovlig installation!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
men man kan jo lige tjekke atter engang at fejlen nu også er i kablet, inden dette skiftes. Det er vel 10 min. arbejde værd. Alternativt kunne det jo være en monteringsfejl, komponentfejl eller noget helt andet.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis