Hvor svært er det og hvor svært kan det være

Hej - skal nok gøre det kort

Kan man selv (relativt nemt) skifte termostat på sin radiator? Jeg har ramt "drejehåndtaget" så hårdt at det er gået i stykker og jeg kan ikke længere regulere varmen.


 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du skam. og det er helt nemt. tag ud og køb en ny. Der er sikkert monteringsvejledning med.

Men find ud af hvad for en du har nu, så du er sikker på den du køber passer på.
Jeg hader også bare når det sker... Og så kan man i en snæver vending bruge en strips!! Den skal bare strammes tilpas til den ønskede varmemængde opnås.

Det er faktisk ret nemt at skifte en termostat. Jeg er sikker på at du kan se løsningen på det, når du står med den nye i hånden.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvis termostatenventilen er gammel passer nye Danfoss hoveder ikke, så skal man enten skifte hele ventilen, eller købe en Honeywell, nogle af disse har tilpasningssæt.

Hilsen Aksel
uh ja... den er gammel! så det blev sværre end som så tilsynladende - jeg må på udkig igen

 

Bilka har som regel nogle fuldelektroniske Honeywell (så kan du lave natsænkning og morgenrejsning) der leveres med diverse tilpasningsringe så de passer på stortset alt.. pris 2-300

/ Claus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis