ventilation, el-problem

Jeg skal have monteret en udsugningsvent. i loftet på mit bryggers (i sep. udbygn.) Jeg ønsker at den skal starte med faste mellemrum. Derfor vil jeg montere et tænd/slukur i stikkont. i tilst. lokale og trække "fødekabel" over loftet til vent. MEN! Nu vil min kone have, at hun kan starte vent. manuelt, når hun starter tørretumbler. Findes der en vippeafbryder der kan trække 230 v., så jeg kan mont. to faser til vent. på loftet, så hun kan gå over på konstant strøm? Prob. er, at "tilstødende lokale" kræver 30 meter udenom bygningen. Ellers kunne hun jo blot slå uret over på konstant.

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PS!! En fugt/tidsstyret vent. kan ikke bruges, da der aldrig er fugtigt - men varmt.

 

var det ikke nemmere at flytte uret ind ved tørretumbler?, så slipper du for at bøvle ekstra afb.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hvis du vil have en af de der ure du sætter i stikkontakten skal det være ved blæseren. Man må nemlig ikke trække forlængerledninger o.lign. gennem faste bygningsdele.
Gør du det er det en fast installation, som kræver min. 1.5 mm2 kabel og autorisation!

Men jeg ville sætte uret i bryggerset og en afbryder ind over. Evt. en som selv slukker igen. Men det er jo nok bare mig der glemmer at slukke sådan noget... ;-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis