Ice Cube med skjult ledning

Har i forbindelse med undersøgelser vedr. nyt bad set mange udstillinger og billeder, hvor der sidder Ice Cube spot over badeværelsesspejl men uden synlig ledning.

Ledningen ligger naturligvis i væggen på badeværelset, men hvordan egentligt. Sidder der en indmuringsdåse bagved og hvordan er Ice Cuben monteret på den?

Skal lige have planlagt det hele og fundet ud af hvilke folk, der skal inddrages og til hvad.
Har i forbindelse med undersøgelser vedr. nyt bad... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ikke præcist, men en cm er nok meget tæt på :-)
Placer nu dåserne præcis hvor lamperne skal sidde og forbered evt. fastgørelsesmulighed (plugs, bøsninger el. lign) i forbindelse med indmuring af dåserne.

Det er ikke fornuftigt at tilslutte 4 kabler i en 1 M indmuringsdåse, men hvis der ikke skal monteres lampeudtag i dåsen skulle det være muligt.
Der skal ikke være lampeudtag. Den kommer kun til at fungere som indmuringsdåse. Lampeudtaget fjernes og en lampe (af de 3) monteres ovenpå.

Desværre kan jeg ikke forberde med plugs, da jeg ikke kender placeringen af hullerne. Lamperne får jeg først efter væggen og el er lavet.
Jeg tror det vil blive en dårlig løsning med en dåse bag lampen, men det er bare min mening

Hvorfor samler du ikke bare ledningerne i en dåse bag spejlet og fører en ud til hver af dine ice cubes ?

Venlig hilsen

Klaus
Tak Klaus, den havde jeg overset - og den lå endda ligefor.

Selvfølgelig jeg bruge den nuværende dåse bag spejlet og samle de 4 ledninger her og føre dem ud til lamperne. Dåsen er i dag lampeudtag, men her fjernes selve lampeudtaget og erstattes med den orange blændplade. Selvfølgelig så det er tilgængeligt for service ved blot at nedtage spejlet.
Annonce

Hvis der ikke monteres en lampe henover dåsen skal denne afsluttes med lampeudtag eller blænddæksel.

Den røde plade er kun til midlertidigt brug i forbindelse med indmuring af dåsen.

Jeg går ud fra du er bekendt med hvilke typer kabler/ledninger der skal benyttes samt øvrige regler for installationer i badeværelser.

Min fejl giraffen, det var nok lidt forhastet at skrive den orange blændplade. Det vil blive et korrekt blænddæksel.

Ja jeg er opmærksom på kabel godkendt til indmuring og vådrumszoner, kapslingsklasser osv. der skal tages i ed.

Lamperne kommer til at sidde i zone 3.

Tak for din rettelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis