Vaskemaskine med kold & varmt vandsindtag

Hej jeg søger med lys og lygte efter en vaskemaskine som kan tilsluttes både varmt og koldt vand ( 2 indgange) jeg har fået nyt brændefyr og ville gerne spare på elopvarmningen af det kolde vand , men kan ikke finde en forhandler , er der mon nogle som kan anbefale en god maskine som kan dette.
Mvh Jan
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skyldes måske at du søger de forkerte steder, maskiner af den art sælges kun som industrimaskiner, med et rumindhold på omkring 50 kg tøj af gangen så vidt mig bekendt.
Var det ikke bedre du investerede dine skillinger i noget automatik der kunne slå din varmtvands elpatron fra i en varmtvands beholder, når du fyre med træ.
Og i vore dage hvor stort set alle tekstiler er fremstillet til at kunne rengøres ved 40 grader, er en vaskemaskine ikke den store el sluger.

V.h.  Håndværkeren
Vaskemaskiner med koldt/varmt indtag er dem du ser på møntvaskerier og i kælderen hos andelsforeninger.
.
Profmaskiner, men så tager en vask også kun 25...40 minutter.
Og prisen... tjah, du har jo allerede set et forslag.

MvH,

Bent.
 

ALFA MIX vaskemaskine-forkobling
ALFA MIX
-
forsyner vaskemaskinen med koldt og varmt vand efter behov, udnytter solvarme-anlægget og sparer energi, kan bruges sammen med alle alm. vaskemaskiner (uden varmtvandsindtag), kr. 1.895,- / 2.230,- (med autostart)
Hej
 Du kan bruge sådan en til din vaskemaskine. De fåes ved www.varmtvandfrasolen.dk

 Om det er sol eller brændefyring er ligemeget..
 mvh
777
Hmm
Tænkte på. Kunne du ikke bare sætte en bl.termostat bag på maskinen og sætte den på 30-40 grader. Det er jo næsten ligemeget maskinen skylder ud ved den temp. når der fyres med træ. Eller er der et eller andet med vandet skal være koldt, når der skylles.
mvh
777
Jeg mener at uld ikke kan tåle at skylles i varmt vand så vil det krølle helt tosset, men en blandings batteri lyder ikke så tosset, bare det at vandet er forvarmet med indløb på f.eks 40 grader, vil være en god strøm besparelse tror jeg.
Måske dette link kan hjælpe:


http://www.elsparefonden.dk/aktuelt/forbruger/vask-endnu-mere-energirigtigt/index_html
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis