fastgørelse af strøer på betongulv

jeg har været igang med at ligge strøer ud på et betongulv (der skal ligges gulvspånplader ovenpå.), jeg retter dem op ved at klodse dem op med masonit for hver 60 cm.

hvordan skal jeg fastgøre dem i betongulvet ? indtil videre har jeg brugt karmskruer, men er lidt i tvivl om det er ok, da de jo ikke "trækker" strøerne ned mod gulvet, som f.eks. en spunskrue gør.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du må slet ikke fastgøre dem til betonen
så du må igang med at fjerne alle skruerne igen

MVH
gulvmontøren
Hvad med lidt silikone, for at det hele ikke skal skride?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

normalt giver vi dem et søm eller skrue der lige kan nå ned i nederste klods
hvor meget klodser du op , siden du kun bruger masonit , det er jo med at bruge så tykke klodser som muligt , så der ikke kommer for mange klodser ovenpå hinanden
og bruger du klodser af træ , skal du også have enten murepap eller gummi neders
Så længe de holdes med forskalling eller andet midlertidigt afsværtning på tværs af strøerne, så plejer de ikke sådan at rende nogen steder...

koluda>>de skal stadig sømmes i klodserne , især når det er træklodser , de kan godt glide på et senere tidspunkt , og det forskallingsbrædt behøver du slet ikke bruge hvis man bare er lidt forsigtig
Ja, helt enig... strøer skal fastgøres til kiler/kloder under gulvstrøerne.

Brædderne gør det meget nemmere at holde den rette c/c afstand, specielt for en GDSér der ikke er vant til dette arbejde.
hvad skyldes det at man ikke må fastgøre dem ? hvis der lå et bjælkelag ville man vel fastgøre dem på dette.
det er pga. den måde træet arbejder på , skruer du dem fast er der store chancer for at gulvet vil knage ret volsomt og så kan det også nemt komme til at gynge og i værste fald trykke dine vægge ud , det samme gælder hvis du ikke hat luft hele vejen rundt langs væggene
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis