Afløbet stoppet fra septiktanken. Vi graver 1,10 m med og finder nogle 10 cm betonrør, som er åbnet for oven i hele længden(undtagen samlemufferne). Rørene er propfyldt med jord. Nu har vi fremgravet ca 5 m af samme slags rør - totalt proppet med jord. Er der nogen, der kender denne form for sivedræn? I giver fald: Hvordan SKULLE det fungere? Når vi engang når til enden af drænet (hvor langt mon det er?), kunne vi nok ønske at erstatte cementrørene med en type dræn, der ikke fyldes med jord. Hvad skal vi anvende til det? Vores jordbund er meget ideel: 50 cm nede er der det fineste hvide sand.
Vi bor på en lille landejendom uden mulighed for tilslutning til kommunalt kloaksystem.
Jeg håber på en god hjælp fra jer derude.
Venlig hilsen
Kai Daniel Pedersen