Bilen starter ikke : (

Hej forum Kan ikk gennemskue, hvad der er galt med min bil. Der er intet lys i instrumentbrættet, hvad gør en smart mand med den 'diagnose'. Batteriet skulle bestemt være fully charged! Har forsøgt at lave stelforbindelse fra -pol til motorblok...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Heller ikke lys i lygter, hvis du ellers tænder det?
Hvis nej, kan du se efter om der er ir inde i dine kabelsko og på polerne på akkuen.
Prøv så at måle strømmen tværs over polerne.
Hvis du ikke har en måler, kan du prøve med en ledning, meget kortvarigt, om det gnistrer helt vildt, hvis du kortslutter over polerne.
Sker der ikke meget voldsomt ved dette, er der nok ikke det strøm til stede, som du har behov for, og som jeg tolker at du selv mistænker.

Med venlig hilsen
ktm

Jo, KTM... der var ir på skoene og der kom lys på vognen efter jeg havde skrabet belægningen væk. Nu roder jeg lige lidt mere med at få helt gang i den. Tror måske det er stelforbindelse den er gal med, men jeg har jo forsøgt med kontakt til motoren, så jeg er lidt på bar bund. Ved nærmere eftertanke var det vist ikke direkte på motoren, men mere manifolden... (det sku vil ikk gøre nogen forskel...eller hvad?)

Du skal i hvert fald ha tak for vinket!
Når der har været så meget ir på kabelsko og poler, kan du godt risikere at akkuen heller ikke er blevet ladet ordentlig op.
Rens nu det hele også din stelforbindelser MEGET grundigt, og sæt så en lader på natten over. Så kommer den nok i morgen.

Med venlig hilsen
ktm

Det vil jeg gøre ;-)

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis