kørekort i USA...??

har et spørgsmål... hvis man tager kørekort i USA som 16-17årige.. kan man så få det som internationalt kørekort...og dermed køre i danmark.. når ( hvis man har adresse i USA)

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det kan man ikke.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du er så meget opsat på, at komme ud at køre, hvilket jeg også var i din alder, skulle du måske hellere køre noget go-kart, eller prøve at høre ved nogle motorsportklubber, om de har f.eks. rallytræning på lukkede baner, hvor du kunne deltage og lære at køre under ordnede forhold.
Men lad være med ulovligheder. Det kan ødelægge hele din fremtid pga enorme skadeserstatninger, som jeg remsede op i den anden tråd.
Rent faktisk planlagde jeg i din alder at nuppe den gamles bil, som altid stod med nøglen i på den gård, hvor vi boede. Havde jeg gennemført det, jeg puslede med i tankerne, ville jeg ikke have siddet her i dag, som gammel mand, men ville have slået mig selv ihjel. Og det ville da have været for åndssvagt, når jeg tænker på al den køreglæde jeg som voksen har haft og stadig har. men nu med respekt og erfaring.
I din alder tror man, også jeg, at man er en allerhelvedes ka'l og kan klare alt. Det kan man bare ikke i den alder, idet man ikke har begreb skabt om, hvilke kræfter der på spil.
Gør som en af mine venner og hans søn. Køb dig en gammel Land Rover og gå i gang med restaurere den helt fra grunden. Så lærer du en hel masse om bilteknik og har den dag, du få kørekort en rigtig sjov bil og kan køre med i Land Roverklubben under rigtig kyndig vejledning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 15 nov 2009 16:10
Nej det kan man ikke.

Og hvilken § forbyder en amerikansk indbygger med kørekort at køre bil i lille Danmark?
René
En amerikansk statsborger på ferie i Danmark må gerne køre bil her. Såfremt denne er 18 år.
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/brevkasse/article.php/id-17690085.html
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis