kørelse under 18år i bil??

heej. jeg har et spørgsmål om hva' straffen er for at køre i bil på vejen når man er under 18år. ?? passer det at man kun får 2500kr,- i bøde..? eller er det som at køre på pocket bike hvor man får 5000kr,- bøde og frataget sit kørekort til man er 21år?? (mener jeg nok )

 sí y no son simples palabras, pero sobre todo aquellas que requieren la más alta Decisión.

heej. jeg har et spørgsmål om hva' straffen er for... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
RH... du har fuldkommen ret... men det gør jo ikke at man bliver hverken sejere eller klogere, ved ikke at lytte til andres erfaringer

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jamen jeg har da kørt en meget stor "bil" på offentlig vej, uden almindeligt kørekort. Jeg var godt nok fyldt 25 og jeg måtte endda gøre det, at det så blev ændret på et tidspunkt er en anden sag.
Jeg har da også kørt markræs i min fars fine bil da jeg var 16 år, det var dog med hans tilladelse.
Hvis den unge mand hidser sig sådan op,er det almindelig vis et tegn på at her er noget der lugter lidt af fisk.
Så nu skal jeg nok være sød og artig 
Ha... jeg vidste du godt kunne... hvis du strængte dig lidt an...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er ofte sure opstød fra "håndværkeren". Men måske fordi håndværkere ikke har så travlt for tiden :-)

Bøden er 5000 kr. 1. gang, 7500 kr 2. og 10000 kr 3. gang. Dette er et udgangspunkt. Ofte kan der kommer flere ting ind i billedet. I færdselsloven er der fuld komulation, hvilket vil sige man lægger bødestørrelsen sammen. Ligesom amerikanerene gør det i straffeloven. Derfor hører man ofte om folk som har fået flere hundrede års fængsel.

Der kan være et afslag i bøden, idet man er under 18 år, eller kan dokumentere at man har en lav indkomst.

Iøvrigt er der fængselsstraf hvis man gentagende gange kører uden førerret.
Hansi
I øvrigt er kørsel på en pocketbike mere omfattende, idet køretøjet ikke er typegodkendt, ingen lys, ingen signalapperat, ingen registrering, ingen forsikring og hvis den kan køre hurtigere end 30 kmt kræver den kørekort. Derfor ses der bøder i størrelsen på over 10000 kr, ved kørsel på pocketbike og andre ligende maskiner. Til sidst kan køretøjet blive konfiskeret!
Hansi
Annonce
Jeg kender da godt loven omkring frakendt kørekort eller kørsel uden, men jeg syntes ikke den bliver brugt. For jeg kender da nogle stykker her på Als der aldrig vil få deres kørekort igen, og aligevel fortsætter med at køre. Et par stykker af dem er stort set ikke i stand til at køre bil før de har fået et par øller eller fem. Men loven siger at deres biler bliver konfiskeret ved gentagende kørsel, men det sker bare ikke i de tilfælde.
hvist kørekortet bliver konfiskeret kan de lige så godt at tage "køretøjet" med
under fra kendelsen af kørekortet.!
hvist løjerne bliver for grov.
uandset ejer af køretøjet.?!
Der bliver konfiskeret køretøjer men alt for sjældent. I loven er der hjemmel til at gøre det, men desværre er vores dommerstand ikke alt for "flinke" til at gøre det.

Det er jo underligt at du kan købe og indregistrere en bil uden at have kørekort, men du kan ikke købe et jagtgevær uden jagttegn. Det burde være lovpligtigt at fremvise gyldigt kørekort for at få en bil indregistreret. Hvad skal du ellers bruge bilen til??

Det samme skulle selvfølgelig gælde mc osv.
Hansi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis