skoda felicia 1.3 lxi st

nogen der kan hjælpe mig med løsningen på at min motorblæser ikke starter har skiftet føler termostat og sat direkte strøm til blæseren så blæseren virker den starter bare ikke men bilen bliver ikke for varm måleren hopper en smule min egen sidt løsning er toppakningen men olien ser fint ud så det virker lidt usansynligt
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis nu ikke motoren bliver særlig varm, vil blæseren ikke starte.
Prøv at lade bilen stå i tomgang og se, hvad der så sker. Din motortemperatur vil sikkert stige, og på et tidspunkt starter blæseren.
Men hold øje med det hele under forsøget!

Med venlig hilsen
ktm

har jeg prøvet men den stiger bare til 90 grader og så står den og hopper lidt i tem men bliver ikke farligt varm overhovedet og blæseren starter ikke tænker der er en fejl på lednings net et sted men der stopper min vide så hvis nogen ved lidt om lednings nettet eller ved hvordan jeg kan få tjekket om toppakningen er røget
90 grader er ikke særlig voldsomt. Prøv at dække køleren af med et stykke pap så luften ikke kan nulre rundt om køleren.
Hvis ikke den vil over 90 grader, tror jeg slet ikke køleblæseren skal starte. Den starter formentlig først ved 95-98 grader.
Er der strøm frem til blæserrelæet?
Hvis ikke vandet presses ud af kølesystemet ville jeg ikke være særlig bekymret for toppakningen.

Med venlig hilsen
ktm

den bruger slet ikke vandet unormalt hvor sidder blæserælet på sådan en for virker mest som om noget ledning ikke virker som det skal :-)

Inden du vrider hovedet af led, så er jeg slet ikke sikker på, at du har et problem overhovedet.

Føleren til blæseren sidder i bunden af køleren. Tag de to ledninger af og kortslut dem. Så skal blæseren starte. Gør den det, så har du ikke noget problem med det elektriske overhovedet.
Næste trin er at finde ud af, ved hvilken temperatur føleren skal starte blæseren. Det ved værkstedet. Er det ca 100ºC kan det klares ved at dyppe den i kogende vand.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis