Billige ovenlys?

Hej Forum!

Skal skifte 8 ovenlys-vinduer (Velux) i sommerhuset og vil lave det hele selv. Har kigget mange(!) hjemmesider igennem, men ikke fundet rigtig gode priser for Velux. Det er som regel bare listepriser?! Er der nogen der kender et godt sted eller to at handle ovenlys, online eller butik?

Hvad med alternativer til Velux? Har hort om Fakro fra Tyskland/Polen? Er det noget?

Skal man udenlands for at finde billigere vinduer? Tyskland? Sveerige?

Tak for svar


Jens.Jensen

Hej Forum! Skal skifte 8 ovenlys-vinduer (Velux)... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er GGU jeg mener.

Du har vel ikke rigtigt noget at bruge dem til som topstyret udgave.

Velux har kvalitet hele vejen igennem, og det har de bevist i rigtigt mange år efterhånden.
Deres finish er også langt over nogle af de billigere konkurrenters produkter.
jeg har købt to rooflite vinduer, det er et velux datterselskab.

de fungere ubeklageligt på andet år nu, og er væsentligt billigere end velux, konstruktionen er simplere, men virker robust.
Rooflite lyder som et alternativt til specielt et sommerhus som vores, men hvor meget billigere er de end Velux? Der skal nok en del forskel til hvis man skal tage Rooflite i stdet for Velux, vel 20-30%. Anede ikke at det er et Velux produkt, bare ikke sidste generation. Vil tjekke www.rooflite.dk - mener at Bauhaus har dem om jeg husker ret?!

Jens.Jensen

Annonce
jep købte dem i bauhaus, og mener at prisen ligger på ca 2500 for et 78x140. dertil skal du så ha inddækning osv.
Når der er 20% rabat hos Praktiker i Flensborg, så får man et 78x140 Fakro ovenlysvindue inkl. inddækning til under 2000,-. Jeg vil vurdere Fakro til at være lidt bedre kvalitet end Rooflite. Jeg har selv 2 fakro ovenlys vinduer købt i Praktiker i 2003 - der er ikke nogen problemer med dem indtil videre.
tror absolut ik fakro er bedre en rooflite, de er også billigere her hjemme.

Efter de mange svar, har besluttet mig for at se efter Velux, Fakro og Rooflite hvor specielt prisen (samlet) er vigtig idet det er til installation i sommerhus og dermed bruges mindre end hjemme. Megen god info fra hjemmesider for alle produkter.


Jens.Jensen

Hej

Hvis du kommer på den lokale tømmerhandel og vil købe 8 stk Velux med alt tilbehør får du sikkert en fornuftig pris.

Jeg ville absolut ikke spekulere på et spare nogle kroner her, da det er et produkt der skal holde i mange år, og er placeret et meget udsat sted i bygningen.

Velux har bevist deres kvaliteter igennem mange år, og eventuelle reservedele kan altid skaffes.

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis