Opel Vectra B fra 98 vil ikke starte

Hej alle.

Jeg har som i kan se i overskiften, en vectra b fra 98. Det er som om, den på den seneste, er begyndt at "2 takte", især når jeg skulle accelerere, især når moteren var kold og kun en gang imellem. Jeg troede måske det kunne være pga den fugtige vejr, for det var typisk der den gjorde det. Så den anden dag, ville den ikke starte. Tændingen kørte fint nok rundt, og der er masser af strøm. Vi fik skubbet den ud af indkørslen, så jeg evt kunne få den skubbet igang, men da jeg så prøvede at starte, ja så kom den. Der gik et par dage, og så igår lavede den samme nummer igen, denne gang uden at komme igang.
Den vil rigtig gerne kan man hører, men den mangler lige en my for at sætte igang. Og der er selvfølgelig benzin på, masser af strøm. Den er også lige ved, men så starter den ikke.
Har ladet mig fortælle det enten kan være benzinpumpen, eller en "knast føler".
Ved ikke om der kan have været et sammenhæng mellem "2 takten" og det den ikke vil starte.

Mvh Jesper

Jeg spørg kun for at blive klogere.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skft 5 tændkabler

Tag tændrørskabler og kabel mellem spole og fordeler af, et ad gangen. Tør dem grundigt af for fugt og snavs og slut med at tørre dem over med en klud med lidt silicone på. Noget kunne tyde på et fugtproblem i tændingen.
Når kablerne er taget af, så se efter, om der er ordentlig forbindelser. Kan tændrørshætten skrues af, så klip en halv cm af kablet og sæt hætten på igen.
Tag strømfordelerdækslet af og se efter at det er rent og tørt, også indvendigt. Kig efter revner i dækslet. Selv en fin revne kan på det rette sted lave meget sjov.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hvis det er de originale opel kabler, der sidder på vectra'en, kan der meget let være skjulte fejl i kablerne man ikke kan se og som viser periodiske fejl. Et sæt uoriginale koster mindre end al bøvlet med at teste. Du skal huske at checke stelkablet fra starter til motor!! De har det med at rådne op.

krumptap aksel føler, knasakselføler , startspære, benzinpumpe og mange andre ting skal tjekke og konstatere hvor ligger fejl.
venlig hilsen
Huse Gracanin

www.husegracaninauto.com

Kan fortælle jer det var benzinpumpen der var i stykker...

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis