Linksys trådløst netværkskort

Hej med jer.

Jeg har en bærbar hvis integrerede netkort ikke fungerer mere, så jeg har rådført mig lidt og købt mig et Linksys Wireless-g Notebook adapter.

Jeg har problemer med at få strøm til kortet når jeg propper det i, det burde fungere helt af sig selv, men det gør det altså ikke. Jeg har ikke brugt det store kort "slot" før, så er der noget jeg burde vide, jeg har haft kortet i 2 forskellige computere og ingen lyd i powerdioden på nogen af dem.

Måske fungerer kortet ikke? Det lyder også bare mærkeligt, sådan et lille kort af go kvalitet burde da virke...

Feinzmeckeren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er du sikker på at det får strøm nok.
Det er ikke alle stik der leverer strøm.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nu ved jeg ikke, om du er en 'haj' til den slags - det er jeg ikke, men har gjort erfaringen af nød.

Der findes 2 standarder (nå ja, i virkeligheden 3, men den tredje kan ikke forveksles med de to andre) indenfor indstikskort: CardBus (PCMCIA) og ExpressCard.

På ydersiden af den bærbare kan man ikke se forskel på hullet til de to nederste typer, og du kan sagtens skubbe et kort af den forkerte type ind i slidsen - den vil dog aldrig få forbindelse inde i bunden, da stikkene er forskellige.

Det er ikke fordi jeg vil lyde som ekspert på området - jeg kendte intet til Express-card før jeg stod og skulle bruge en firewire-tilslutning til vores videokamera og fandt ud af at vores gamle Medion havde den slags.

Hvis du nu sider og tænker 'Hvor dum tror du, jeg er, det ved jeg sgu da godt', så glem bare ovenstående

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Skrevet af albino på 15 nov 2009 08:32
Nu ved jeg ikke, om du er en 'haj' til den slags - det er jeg ikke, men har gjort erfaringen af nød.

Der findes 2 standarder (nå ja, i virkeligheden 3, men den tredje kan ikke forveksles med de to andre) indenfor indstikskort: CardBus (PCMCIA) og ExpressCard.

På ydersiden af den bærbare kan man ikke se forskel på hullet til de to nederste typer, og du kan sagtens skubbe et kort af den forkerte type ind i slidsen - den vil dog aldrig få forbindelse inde i bunden, da stikkene er forskellige.

Det er ikke fordi jeg vil lyde som ekspert på området - jeg kendte intet til Express-card før jeg stod og skulle bruge en firewire-tilslutning til vores videokamera og fandt ud af at vores gamle Medion havde den slags.

Hvis du nu sider og tænker 'Hvor dum tror du, jeg er, det ved jeg sgu da godt', så glem bare ovenstående

Nu lærte igen noget nyt
Det er ski et godt site

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

hvor gammel er de computere du har testet det i?

Der er to "fulde" pcmcia kort.. 16 bit og 32 bit(cardbus) kort..

Du kan kende forskel på dem ved at se på det plastik der sidder på siden, i enden af kortet. Hvis benene er halvdelen af kortets tykkelse, er det cardbus (hvilket også plejer at kunne ses på at metallet enden - hvis det er messingfarvet)

Du kan ikke bruge cardbus i en ældre maskine - det kan ikke fysisk komme helt i - selvom det kan se sådan ud..

/cs

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis