"klonk"-lyd Fiat punto 2

Jeg har fået en irriterende klonk-lyd fra min ellers dejlige punto, den kommer når jeg:
1. drejer skarpt med en smule fart på
2. kører over bump.

Jeg har en ide om at det er venstre forfjeder det er galt med, den er umiddelbart ikke knækket, men hvad kan der så være galt? Der er ikke noget galt, hvis man drejer stille på rattet, eller kører stille om hjørnerne.

Det er en fiat punto II, 1.2 16v fra 2000

 

Christian

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
lyder som et knokkelled der er ved at gå , se at få det lavet rimeligt hurtigt , ellers holder du pludseligt et sted på vejen hvor det er brækket helt over

Hvis det er opstået lige efter en reparation, og den er lavet på et værksted/forhandler, så må du nok lige en tur derhen for at få dem til at tjekke tingene.

Ellers må du hæve vognen, så hjulet hænger frit og så i gang med at undersøge om der kommer lyde, når du hiver i forskellige ting. Og naturligvis se om der er åbenlyse fejl et eller andet sted.

Hvis det kun er med belastning på, at lydene opstår, er det jo ikke sikkert du kan finde noget i første omgang. Så må du prøve med vognen stående på jorden og se om du kan fremprovokere lyden...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Ender med at jeg sender den retur til mekanikeren.

Har haft bilen hævet, der er intet at se, når du river/flår i dækket/rattet. Dog kan jeg se, at fjederen er ved at "skalle" af, der er faldet nogle flager af i toppen af den, men den virker ellers solid nok.

Tilgengæld kommer lyden fint, hvis du hæver eller sænker bagenden, så der kommer belastning på forhjulet, knirker den fint

 

Christian

Knækket fjeder foroven?

Eller nav/leje..... lad hellere mekanikeren kigge på den.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Nu ved jeg jo ikke med fiat, men på Wv er der et leje i toppen over støddæmperen, og er det det samme på en fiat kan jeg godt forestille mig at det er den der snakker.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

På min Punto, som er fra 1996 sidder der kun en "gummibøsning" i toppen, hvor monteringspladen til fjederen så "hviler" i.

Det ser sådan ud:

Det jeg tænkte på var, om fjederen kunne være knækket oppe under monteringspladen?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

tror jeg sender den retur til mek'en, så må han sku se på den.... tak for hjælpen

 

Christian

Speedi det lyder som en god ide, giv lige en melding om hvad der var galt.

JBR. ja det er der VW har et leje, og hvis den gummibøsning er slidt over kan jeg da godt tænke mig at det vil snakke lidt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis