Forlængelse af mast Valle 2331 14-06-2003 10:45 Hej med jer...Kan man på nogen måde forlænge en alu-mast. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv. 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
njord 6397 7120 15-06-2003 16:13 Ja hvis du kan finde det rette profil, altså det samme kan du sikkert få forlænget masten med dette. Men det er nok noget en mastebygger kan fortælle meget mere om.Jeg mener at man sætter et inder profil i mellem de to stykker og popnitter den sammen med dette mellem stykke.En svejsning hele vejen rundt vil sikkert ikke kunne holde.vewnligst Njoird MVH Njord
palles 59 9900 15-06-2003 20:10 HejNej du kan ikke. Det er alt for farligt at eksperimentere med selv. Spørg evt. ved john mast. mvh. palles
Kim Thomsen 21 16-11-2003 11:19 Nu er det jo noget siden du monterede dit indlæg, men jeg har en kort historie. Engang læste jeg en artikel omhandlende en mastemand der i sin fritid havde rep. sin mast. Der skete efterfølgende det uheldige at hans mast gik i smadder. Forsikring ville ikke dække skaden da han selv havde lavet masten og det på trods af at manden var fagmand. Derfor skal man aldrig selv lave noget på riggen , men lad et maste firma klare sagen. Det hænger sammen med autoristation vil jeg tro. Der er så mange ting der skal tages hensyn til vedr. masten. Vægt, modstand osv. mvh Kim
Kim Thomsen 21 16-11-2003 11:20 Nu er det jo noget siden du monterede dit indlæg, men jeg har en kort historie. Engang læste jeg en artikel omhandlende en mastemand der i sin fritid havde rep. sin mast. Der skete efterfølgende det uheldige at hans mast gik i smadder. Forsikring ville ikke dække skaden da han selv havde lavet masten og det på trods af at manden var fagmand. Derfor skal man aldrig selv lave noget på riggen , men lad et maste firma klare sagen. Det hænger sammen med autoristation vil jeg tro. Der er så mange ting der skal tages hensyn til vedr. masten. Vægt, modstand osv. mvh Kim
njord 6397 7120 17-11-2003 07:14 Hvilken autoristation findes der på maste området ????? Venligst Njord 8) MVH Njord
Kim Thomsen 21 17-11-2003 12:28 Okay Njord. Det er forsikringsselskabet som kræver at ændringer og rep. af mast udføres på et masteværksted som f.eks John Mast eller Sélden Mast. Jeg vil prøve at formulere det på en anden måde. Hvis du har tænkt dig at ændre din mast skal du sikre dig at din bådforsikring forsat dækker din båd.