skærmen flimrer, hopper, ryster, skifter farver, går i stå og der kommer streger på...

Hjææælp ! jeg er ved at få spat, min computerskærm går somme tider helt amok, den ryster, den hopper, den skifter farver, den går i stå, der kommer streger på, nogle gange kan jeg få det til at gå væk, hvis jeg skubber til den eller trykker på kanten af den.
Hvad kan det være?
Min computer er en Acer aspire 5000
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal gå dine ledningsforbindelser efter
De kan være anløbne.
Brug med forsigtighed kontaktrens,som er en spray.
Hiv stikkene ud og ind nogle gange og tør derefter rent med en noget ALDELES FNUGFRIT.
Prøv i første omgang at undlade aftørring
Mvh
Anker

Med venlig hilsen

Anker

Tak for svar, men min computer er en bærbar, så jeg kan ikke sådan lige komme til ledningerne...
Det er når man åbner og lukker skærmen, så kan stikket arbejde sig løst opg ved at trykke, som du beskriver, løser man problemet kortvarigt, til næste gang, man åbner/lukker skærmen..

Men der er ingen vej uden om.. Du skal have åbnet til stikket og have det trykket fast igen.. Ikke nogen større rep, tager max 10 minutter, men har du aldrig skilt en bærbar ad, så ville jeg hente hjælp fra en, der har prøvet det før..

jeg har nu haft den åbnet og tjekket alle ledninger igennem, der er ingen løse forbindelser og det har ikke hjulpet, så hvad gør jeg nu ?
Det er faktisk lige som om det hjælper, hvis jeg bøjer venstre øverste hjørne af skærmen samtidig med at jeg klemmer lidt, kan det tyde på at fejlen ligger i skærmen?
Andre kloge mennesker siger at det er grafikkortet, skærmkortet eller en virus, hvad tænker I her på "lav-det-selv"?
der sidder et print i selve skærmen - prøv at åbne selve skærmen og se om stikkene sidder løst i den..

/cs

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis