Montering af Daxtor dåse til 12V spot

Hej,

Er i gang med at montere nogle daxtor dåser til 12v

Beskrivelse: DAXTOR EASY 2-LIGHT« II MR16
EAN: 5704026751223

Hvad findes der af pakningsring til denne da jeg skal have gennembrudt dampspærren?

Jeg har fået bestilt følgende hjem:

5704026701235 DAXTOR DÅSE GU10 EASY2LIGHT II 701228

... men den er til 230 v (dåserne er betydlig større), så denne passer ikke.

Hjælp en ny bruger

Takker
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sidst jeg monterede Daxtor dåser til 12V - MR16 51mm - det var i slutningen af sidste år - da brugte jeg nogle fine røde pakninger med dobbeltklæbende tape på begge sider - de passede på dampspærren og ned ovenpå loftet, og omsluttede lampehuset fint efter montering (kunne checke et par af dem ovenfra) - pakningen følger med dampspærren op når dåsen skubbes på plads.

Check daxtor.dk den er vist under produkter, næstnederst.

Jeg er forundret over at du mener dåserne til 12 og 230V ikke har samme størrelse - i mit billede er det kun fatningen og varenummeret der er forskelligt.

/ Claus

Mine dåser er 74,5mm både til GU10 og MR16

Dåserne til MR11 er mindre, men det er jo ikke dem du vil bruge ?

De pakninger jeg har brugt er dem jeg henviste til - købt gennem solar såvidt jeg husker...


/ Claus

Hmm... Det er faktisk dem der hedder MR11 må det så være...... De dåser jeg ønsker at bruge er ca. 63-64 mm i diameter...

Der står 1.61 inde i dem hvor der i de store står 1.75
Jeg kan ikke umiddelbart finde andre pakninger end dem til Ø75 - men prøv da at kontakte daxtor.dk og spørg - det virker tosset hvis der ikke findes pakning...

/ Claus

Annonce
Så fik jeg svar fra Daxtor.... Øv bøv! Der findes ikke en pakningsring til de "små" indbygningsdåser.

For at montere det rigtigt skal jeg bruge deres Safehat - som fx. kan købes her:
http://www.wattoo.dk/shop/daxtor-safe-hat-49273p.html

.... men kan godt se at det bliver et andet regnestykke med de små end med de store - som jeg kommer til at montere i resten af huset!!

For de små indbygnignsdåser:
Indbygningsdåse = ca. 120 kr
Safehat = ca. 140 kr
IHC Dimmer = 550 kr
Transformer = xxx kr
Pære = xx kr
Total: 810 kr + transformer (hvis man ønsker kun at have spot der skal kunne dæmpes)

For de store indbygnignsdåser:
Indbygningsdåse = ca. 120 kr
Pære = xx kr
Pakningsring = 20 kr
IHC Dimmer = 550 kr
Total = 690

Det bliver de store der kommer i resten af huset har jeg lige bestemt mig for... Kan godt leve med at de er ca 1 cm større
Skal du have en lysdæmper til hver lampe ????

/ Claus

Nej, nej, det var bare for regnestykkets skyld...

Det bliver bare meget hurtigere dyere med de små dåser end med dem der er 1 cm større...
Enig - samtidig med at udvalget af moderne lyskilder er markant lavere til de små - moderne=LED :-)

/ Claus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis