Marmor fliser

Hejsa,

Jeg er igang med at lave nyt badeværelse, og det er indtil videre forløbet smertefrit. Jeg har lavet en del flisearbejde tidligere, men for første gang har jeg benyttet marmor fliser. Jeg arbejder med lysegrå marmor fliser (til 99,95 fra Jem og Fix) og har opsat dem på vådrumsgips med blå LIP multiklæb. Så langt så godt :-) Jeg har bemærket at nuancen på fliserne bliver mørkere et par timer efter de er opsat. Min teori er at det er fugten fra fliselimen der trænger ud igennem, og at dette vil forsvinde igen. Jeg har ligeledes bemærket at når jeg skærer fliserne på vandskæremaskinen, ændrer nuancen sig også fra lys til mørkegrå. Er min teori om fugten korrekt ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
..det tror jeg. Men det ved du snart Når du giver dem overfladebehandling, vil de også blive mørkere..
Hej
Du skal sætte dem op i hvid lim fra Lip og bruge hvid fugemasse fra lip.
Jeg skal alle mine med en enhånds vinkelsliber (med makske på selvfølgelig) Meget hurtigere og når jeg laver halve fliser, kan man let afrunde dem med vinkelsliberen.
Som overflade vaskede jeg dem af med BK Natursæbe fra Brdr Koefoed i århus,(laver granit og marmor, og det uden farve ændringer. Og det var de hvide marmorfliser fra jem og fiks.
Hvor var jeg skeptisk inden og under arbejdet, men hold op hvor blev det bare godt, og min kone fik lov at designe fliseopsætningen.
mvh

Søren

Med venlig hilsen

Søren
Hej igen,

3/4 af fliserne er opsat nu, og dette er gjort med blå LIP multiklæb. er der et problem ved at benytte dette på grå marmor fliser ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis