råd før køb af - Mazda 3 - 2007

Hejsa !
Kæresten og jeg har forelskede os i en Mazda 3 1,6 fra januar 2007.

Bilen har kørt 89.000 på de 3 år og bilen er lige kommet ind og forhandleren vil lave service tjek inden jeg evt. overtager den.

Men da forhandleren ligger 2 time væk, har han tilbud at jeg køber den som den står, men tilgængæld selv står for service tjek og garaenti - med en rabat på 15000 kr,

Bilen er pæn og alt service er overholdt.. 1 ejer.

Jeg tænker selv at jeg kan lave meget bil for 15000 kr. og at en bil på 3 år, ikke kan have så mange fejl... Er der nogle kendte fejl på mazda efter 89.000 km.  mener selv at tandrem skal skiftes efter 90.000 men er der ellers andet jeg bør tænke over..

Modtager gerne kloge råd.. !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er jo faktisk en grund til at flere mennesker skifter bilen ud, når den er 3 år gammel.

På det tidspunkt, begynder de første reparationer at komme.

Som du selv nævner er der tandremmen, der skal skiftes.

Yderligere står den snart over for et større eftersyn.

Nye bremser for og bag skal også påregnes.

Dækkene er nok lige på  kanten af lovgivningen... osv.

Efterbehandling af rustbeskyttelse er også en faktor du skal tage højde for, samt hulrumsbeskyttelse.

Så 15.000 Kr. kommer du hurtigt af med, hvis du ikke selv kan lave tingene.

Tandrem            ca. 3500 Kr.
Eftersyn             ca. 3500 Kr.
Bremser             ca. 5500 Kr.
Dæk                  ca. 4000 Kr.
Rustbehandling   ca. 4000 Kr.

Det var så lige lidt over 20.000 Kr så der er jo nok en grund til, at han vil give dig en rabat på 15.000 Kr. hvis du tager den som den står.

Pas på hvad du gør...... 

I øvrigt kan han ikke fraskrive sig garantien i forhold til Købeloven, når han er forhandler.
Bare det at han prøver gør, at han for mig lyder som en luskefis... find en anden!!
Jeg ville ikke købe hos ham.... der er masser af biler til salg derude... find en seriøs sælger!!!

Og lige til sidst... køb aldrig af en forhandler der vil have indført at den er solgt for kunde som beset... det er udelukkende et forsøg på at snyde sig for garantiforpligtigelser iht. Købeloven.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Så er jeg en stolt ny ejer af en Mazda 3 ..

Jeg tog chancen, og der var sket en lille misforståelse.. stor service og nye bremser er lavet af autoseret værksted...!

Rabatten var kun for den manglede garenti, når jeg bor så langt væk...  tilgængæld er der stadig 2 mrd fabriks garenti..!

og så fandt jeg ud af at Mazda 3 ikke har tandrem.. så jeg tror jeg har lavet en rigtig godt handel..!

Ang. det med købelov og garenti, så kom han uden om det ved at sælge den engros, Forstået at jeg køber den for videre salg. om den så holder ved jeg ikke !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Tillykke med din nye slæde.

Sådan handlede jeg også bil (en vito) for snart et år siden, jeg sparede ca 20.000.- på at købe den engro.

Det er vel bare det samme som at handle privat.

Jeg har ihvertfald ikke fortrudt.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Tillykke med dyret... lyder som en god handel...

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis