Opvaskemaskine - Pumper vand ud efter strømsvigt

Hejsa alle.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind, både pga af opvask i hånden men også fordi vi efter at relæet slog sig i sidste uge ikke har kunne få vores 3 år gamle Beko opvaskemaskine igang.

Efterlidt udersøgelse så havde afløbsrøret delvist løsnet sig, hvilket sikkert gjorde at relæet gik og efter har udpumpningen kørt konstant på den med mindre jeg slukker den helt. Jeg har prøvet at resette, set om den tager vand ind, og alt andet virker som det skal.

Noget jeg kan gøre?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder som om der har været vand i bunden af maskinen? og at følsom elektronik har fået vand sidder der noget styring i bunden af maskinen?

alternativt er at maskinen har en overløbs sikring i bunden, dem jeg har set består af en slags svamp der når den har fået vand udvider sig og påvirker en switch, men det plejer at lukke for vandtilførslen om den samtidig pumper ud ved jeg ikke

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det er korrekt at der ved den løse slange har været vand i bunden, og hvad jeg kan se så sidder det du omtaler som overløbssikring lige under og er den som får vandet "i hovedet". Det er en plastiktop som er forsynet med 2 ledningen og indeni er en flamengobrik og en indre kontakt. Rørte ved den indre kontakt og fik et mindre rap over fingrene.
det ku jo tyde på det er der du har problemet, slå strømmen fra opvaskeren nap konen hårtørrer og gi den en go omgang så den tørre ud.

alternativt, pil ledningerne af kontakten og se om maskinen så fungere, bemærk dette må ikke være en permanent løsning men en test :-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

som du kan se er der 3 ledninger der går til, jeg har prøvet følgende:
1. Taget begge med plastikstik af - Pumpe kørte slet ikke
2. Taget nederste med plastikstik af - Pumpe kørte hele tiden som problemet var
3. Taget øverste plastikstik af - Pumpe kører slet ikke

Har ikke prøvet den mellemste, er det måske den jeg skal have fat i?
hej nicolai-s
Glad for at se en der har samme opvasker som mig, mindre glad at du også har et problem med den - ligesom mig

Jeg ved ikke hvad de forskellige ledninger gør,
jeg ved ikke om du har haft "huset" med flamingo flyderen skildt ad, men kan fortælle at der sidder en kontakt med en lang arm derinde som bliver aktiveret af flamingoen hvis den stiger

Man skulle tro at grunden til at der er 3 ledningerne, er fordi strømmen løber til et sted hen når vippekontakten ikke er aktiveret og et andet sted hen når vippe kontakten er aktiveret...

Mit spørgsmål (hvis jeg må være så fræk) til dig vdr. BEKO opvaskeren - i beholderen man kommer salt i (den kan ses hvis man kigger under opvaskerens bund) på siden af saltbeholderen, der sidder en beholder med en masse slanger til (ca 3 hvide slanger tror jeg)- er beholderen i din BEKO også fyldt men en brun ulækker væske/masse ?

((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Min beko vil ikke starte - der lyder en summen, et klik fra et relæ,,, så går der 5-7 sekunder så siger det klik igen fra relæet, og derefter sker der absolut ikke en disse - dvs normalt vis ville der være blevet hentet vand ind/åbnet for vandet.
Grunden til at jeg er her.

mvh Tonni

Beko opvaskemaskine, Zanussi Vaskemaskine,

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis