vawt vind tubine

hej ja er blevet meget insp. af jeres lav det selv koncept og har kigget lidt på nogle af jeres projekter hvilket er imponerende !

jeg har i tankerne og bygge mig en vind tubine som gerne skulle kunne gennere lidt strøm til huset og har nu også nogle idere om hvordan den skal se ud men er jo på jagt efter den beste bygge metode som giver mest effekt

her er et link så i kan se hva det er jeg mener

http://www.youtube.com/watch?v=dl6m4emdeBI

så hvis der nogen som har en god ide til bygge matrialer og opbygnings projekte( så den dejer let rundt har set en klip hvor en alm. stue blæser kunne drive den rundt  ) må i meget gerne komme med dem !

ligeledes hva gennerator vil i anbefale
og hvad der skal bruges for og tilslutte systemet til sin el måler...

jah det var så lige min røvfuld spørgsmål for denne gang

på forhånd tak
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En generator som kan drives af en ventilator er i cykeldynamostørrelse. Du kan fx. lave "vingerne" plastic afløbsrør skåret op på langs.

Skal du op i noget seriøst, såsom den 500W mølle du linker til, kan du fx. lave det i aluplade. De krumme skovlblade kan du evt få rullet hos en smed. Som generator skal du have fat i noget med permanente magneter (PM). En bilgenerator har en god størrelse, men er ikke egnet hvis kravet er en effektiv generator da den ikke har PM. Afhængigt af gør det selv graden, kan en bilgenerator, vaskemaskinemotor mv. bygges om til at møde kravene. Det bedste ville være en DC motor fra en kørestol, golfvogn, el-scooter eller lign. - eller en specialbygget generator. Der findes leverandører af generatorer til små vindmøller, eller man kan selv bygge den. Igen skal du overveje graden af gør det selv. Generatoren skal passe til designet mht. antal omdrejninger/ minut hvis det skal blive godt.

Skal den på nettet, skal du først have fat i elselskabet og få en tovejsmåler. Så vil måleren køre baglens når du producerer mere strøm end du bruger, hvilket er til stor fornøjelse (har jeg hørt). Du skal også bruge en omformer der synkroniserer med nettet. En anden mulighed er at lade på en akkumulator og bruge strømmen til belysning, fx. 12 volt spors direkte, eller en omformer til 230V.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis