Købe af "Johan Christensen" hus

Hej
Jeg er ny her i forumet. Min mand og jeg (plus 2 dejlige småbørn!) overvejer at købe vores første hus. Huset er et Johan Christensen fra 1976 og trænger til lidt i istandsættelse (Huset kan ses her og her). Da det er vores første huskøb, er vi nervøse, og vi vil derfor gerne betale for at få en byggesagkyndig ud, og gå huset meget meget grundigt igennem. Vi vil derfor høre, om der nogle her på forumet, der kender en byggesagkyndig, der har stor erfaring med Johan Christensen huse og som de kan anbefale.

Hvis der er andre der har erfaring, holdninger, mv til Johan Christensen huse, vil vi også meget gerne høre om dem.

Med venlig hilsen
Pia
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kender ingen byggesagkyndig med den specialviden, men kommer alligevel med et lille indspark.

En meget nær bekendt arbejdede i administrationen i 70erne for Johan Christensen Huse inden de stoppede.

Uden salgsgas, idet jeg ikke skulle købe noget hus, fik jeg da indblik i og forståelse af, at det var i allerhøjeste grad et seriøst firma, der sigtede på ikke at få kvaler og reklamationer.

Jeg mener at kunne sige, at det grundlæggende er gode huse, men jeg ved jo naturligvis intet om, hvordan tidligere ejere har behandlet det aktuelle hus.


Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ville få nogle håndværkere til at kigge på huset inden købet og gå det igennem. den ejendomsvurdering der har været på vores hus inden vi købte var MEGET mangelfuld og jeg ville ha gjort det meget anderledes i dag. få evt. både en erfaren tømrer og murer ud og kigge på det. og hør deres vurdering.
inden i beslutter jer.

Jeg kender ikke til dette Johan Christensen huse men der kan også være lavet meget på siden det er bygget.

Morten

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

sådan umidelbart ser det ud som om at man snart skal smide en masse penge efter en murer og tømre til badeværelse og tag (primært) i bør nok som msms foreslår få fat på en murer og tømre til lige at bese tingene og eventuelt lige give et løst overslag, bare så i noget at forholde jeg til.. ellers ser det jo fint og hyggeligt ud.. held og lykke med projektet....

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Jeg syntes godt nok at det er dyrt for et hus der står næsten, som standart 1976er.
Der skal nyt køkken og bad, skabe i værlser skal friskes op eller skiftes.
Jeg ved godt at det ikke lige var dette i spurte efter, men prøv at se på nogle flere huse. I har jo hurtigt brugt 3-400.00,- på dette, med rep/skift af tag på carport mm.
Tag ud og se på 5-10 andre huse, i samme prisklasse, og så kom tilbage til dette, så har i måske en ide om hvad i kan forvente at få for små 3 millioner

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er ingen tvivl om det er et godt kvalitets byggeri de har lavet specielt døre og vinduer er som regel af maghonietræ der kan nøjes med at skifte glassene, det er fedt med udadgående døre i alle børneværelser. ulemperne ved denne hus type er den langsgående rem der er en kæmpe kuldebro også er deres gulvvarme laves med kopperrør der ligger i lega nødder det er en rigtig dårlig sammenblandning, det er forholdvis dyrt at lave en gennem resturering af dette hus afhængrige af hvort hårdt man går til den bliver det mellem 200-800 000 kr. Den sidste pris det er når man graver hele huset ud indvendigt.Jeg vil sige ligesom FWM kig på andre i samme prisklasse, men som jeg ser er det en god beliggendehed og det koster også i finanstider.Men som sagt har imod på det er det bare at komme igang
Hej alle

Mange tak for jeres kommentarer, ideer og tanker. Det hjælper os i processen for at finde ud af om huset er det rigtige for os - også prismæssigt, i forhold til hvad vi potentielt kan få ud af det .

Hvis der er flere kommentarer derude - er vi meget lydhøre.

Mange hilser
Pia
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis