Daddys got a new toy :) Flamingo skærer

Vil lige flashe mit nyeste værktøj til jer andre GDSer
Jeg står og skalha skåret nogle bogstaver ud i flamingo og den bedste metode jeg kunne komme på ville være med en varmtrådsskærer så jeg har i et par dage søgt internettet tyndt for info og som sagt, søg og du skal finde. Der var en masse godinfo. Tag jer ikke af de flotte bogstaver, de blev lige fusket i fri hånd. Men jeg skal bruge nogle bogstaver til at lave en beton sten med tekst i og flamingo burde være nemt at afforme. Desuden vil denne maskine være et genialt suplement til mit næste projekt en vacuumformer.... og så har jeg bare altid ønsket mig sådan en varmtrådsskærer

Generelt om opsættet vil jeg da lige nævne at det er en gammel bordrundsav jeg har slagtet til projektet, så har jeg et land og hvis det en dag bliver nødvendigt kan jeg hurtigt lave den om så den kan skære i smig. Da bateriladeren kører på 12v og jeg havde nogle 12v dioder liggende syntes jeg det var smart at montere en på topstangen så jeg får bedre lys til de ting jeg skal lave. Laderen ligger sttabilt på 4amp. så det er lige i øjet

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nice projekt !! hvad har du brugt som tråd ?

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Jeg prøvede først med alm. ståltråd.... selvom jeg havde læst det var noget knark, men det skulle jo prøves.... ikke anbefalelses værdigt Laderen slog fra hele tiden, god den var sikret så den ikke brændte af. Jeg har fået fingre i noget konstanttråd 0,4mm, det er kræs Det koster den fyrstelige sum af 2,4kr pr m og jeg brugte 0,5m men til den pris kunne det ikke gå ikke at købe 10m. Jeg går ud fra at det tråd vil brænde over af og til og så er det jo fikst at have sådan noget i backup. Næste trin er nok at se om jeg kan bruge den 12v omformer jeg lige fandt idag da jeg gik og ryddede op, så er jeg jo fri for at bruge batterladeren til det.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Sejt!!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis