motorrens

Findes der noget i vore dage, som kan rense en motor for fedteras før maling, og som virker med koldt vand.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det eneste der er at gøre , er at give den en gang motorrens og højtryksspule , det tager alt det grove
derefter må du igang med fortynder til at tage de små rester der er tilbage , og så til sidst med silikonefjerner
Der findes et produkt som hedder "nauticlean delevask", jeg aner ikke hvor men køber det, men det virker i kold tilstand og er MEGET effektivt dog lugter det som om det er langt fra sundt og sumpen lugter nogle dage efter man har brugt det. Det fjerner alt fedt og olie så man er maleklar.

Dr_Lyn
Tak for svar, motoren hænger i en strop under en truck, så der er ikke nogen sump.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
I det tilfælde kan jeg anbefale at sprøjte den med diesel, vente 20 min og så højtryksrense eller damprense den. Hvis man gentager det et par gange og afslutter med en gang sæbe bliver den 100% fri for fedt, olie og andet snavs.

Dr_Lyn
du kan osså bruge rapsolie det er lige så god og det foruner ikke så meget
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Annonce
Den er ikke særlig beskidt, og jeg kan ikke lige leje en damprenser her i nærheden, og det er lige dyrt nok at købe en for at rense en motor.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har for nogle år siden brugt noget motor/bremse rens der var opløst i vand. Det var en kraftig sæbe som virkede bedst varmt.
Der er jo ikke noget der virker så godt som "hjerneopløser-fortynder-baseret" midler, men de er jo ikke at fortrække hvis man stadig kan købe dem.
evt dette eller dette
Men begge de midler her virker bedst med varm motor..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hvad mon en billig højtryksrenser siger til at blive tilkoblet 60gr. varmt vand.?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg vil da sige at den nok vil larme som den plejer.. Jeg ville da ikke betænke mig om at gøre det..
Så lige at den motorrenst fra Pava er med opløsningsmiddel og kan nok klarer en del uden varme..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Husholdningsprit plejer at virke godt.


Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også