Havelåge til modeljernbane

Hej alle
jeg vil lave en lille gammeldags havelåge i metaltråd, spørgsmålet dejer sig om hvad  mataltråd er best at lodde på.
Hilsen nette
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fortinnet kobbertråd.
Tusind tak for hjælpen.
Hilsen Nette

Hej Hvor køber jeg det og kan man få det i tynde stænger i stedet for ruller.

Hilsen nette

Da der formodentligt er tale om meget tynd tråd fås den nok kun i ruller. Da fortinnet kobbertråd anvendes meget i elektronik, må alle elektronikforretninger have det i forskellige tykkelser.
Lakeret kobbertråd kan også anvendes, men så skal lakken skrabes væk, der hvor der loddes
Telefonkabel har normalt 4 fortinnede ledere, du kan sikkert få en stump hos en elektriker, så skal du bare skrælle det.

Hilsen Aksel
Annonce
Lederne i telefonkablet er nok for tynde, men prøv hos elektrikeren, han har sikkert nogle rester i forskellige tykkelser du kan få.
Lederne i alm. installationskabel er fra 1 mm og op.

Hvis du skal bruge lige stykker, er et gammelt trick, at spænde den ene ende fast, og trække i den frie ende med en tang så tråden strækkes lidt.

Panduro Hobby har forsølvet metaltråd fra 0,4 til 0,8 mm, men du har vel ikke brug for 10 m.

Hilsen Aksel

Så bilkas havecenter havde noget også...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Messing er rigtigt fint til lige netop det brug. man kan få mæssing stænger i forskellige tykkelser i hobby butikker.
Jeg har vundet mange vædemål da folk påstår at man ej kan lodde på f.eks. rustfrit stål. det kan man. det er bare lidt mere omstændigt.
Bruger du en almindelig loddetin med RMA flus så er messing ikke noget problem. Jeg syntes fortinnede materialer kan være noget snavs at lodde på.

Jacob
hej til jer der har kommet med gode rådjeg er meget glad for al den hjælp jeg har fået af jer så jeg vil købe det så jeg kan kommer igangog prøve mig frem.
Hilsen jette
Sender du et par billeder når du er færdig?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis