Malings producent - pris og kvalitet..?

Hej

Jeg skal male sternbrædder og vil i den forbindelse finde en god maling. Min opfattelse af prisen på maling er, at en stor del af prisen går til forhandleren, reklame osv. så jeg afsøger lidt billigere / mindre kendte mærker på nettet.

Jeg er faldet over et mærke der hedder Sigma hvor heldækkende træbeskyttelse maling koster ca. 100/L og et andet der hedder Morsømaling til ca. 60/L heldækkende træbeskyttelse maling.
Begge har ca. samme m2/L - Sigma anbefaler 3 lag, Morsø 2 lag - begge anbefaler grunder.

Er der nogen der har erfaring eller ris/ros til et af disse mærker?
Alternativt andre gode producenter?

Mine sternbrædder er trykket træ og jeg regner med at høvle overfladen inden maling.

Mange hilsner
Polite
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gode erfaringer med pinotek superdec plus (den oliebaseret). Dækker fint og kun efter 2 lag. Desuden er det let at arbejde med. Da det ikke drypper. De lover op til 12 år før genbehandling. Det er 5 år siden hele huset fik og der er ikke et sted hvor det trænger igen. Malede også udhæng på en gamle standbygning, hvor det var mindst 20 år siden sidste gang det var blevet malet. Det blev også et flot resultat.

Hvis træet er nyt eller efter behov - så grunder jeg med gori 22 (også oliebaseret).

Husk: Rigeligt med ølpauser.

De er begge gode malinger, sigma er fra holland.
Morsø er fra mors.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej. Jeg har tidligere brugt Pinotex Superdec. God dækkende maling. Nu har jeg fundet Bechmann Lagersalg, den ligger på Amager men jeg kører gerne dertil for at købe maling, da det er billigere. De har også fået en netbutik.
http://shop.j-beckmann.dk/product.asp?product=482&attrib=2&attrib1=191&attrib2=195. 10 liter dækkende koster 685 kr. Reelt er det Flugger maling du får, det har bare et andet navn. Jeg syntes det dækker godt. Du kan godt få andre farver end de viser på hjemmesiden. Ring til dem. I den fysiske butik tager de Forbrugsforeningen så du får 6% rabat ved at bruge kortet.
Sigma eller flugger, det er samme kvalitet.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Sigma og Flugger samme kvalitet...? Og dog... Sigma er et ganske udemærket produktet, men der er alligevel nogle minus sådan generelt set ved det i forhold til Flugger. Min oplevelse er, at Sigmas maling, generelt over en bred karm lettere trækker skind når først bøtten har været åbnet, også selvom den er blevet lukket igen. Dvs, næste gang du åbner spanden kan der godt være en del klumper/skindflader i. Især i deres almindelige vægmalinger. Også laver de generelt mange flere stænk Sigma maling.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jotun er det eneste der dur. Super maling, men også dyr. Demidekk optimal er bare en super træbeskyttelse.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også