Free Firewall og virus program

Jeg har på min "Acer Aspire One" fået installeret virus programmet Macafee. Men efter jeg har gjort det er den blevet aller helvedes langsom og mit lydkort er begyndt at hakke. Jeg har prøvet at afinstallere Macafee og så ophører problemerne. Men hvis jeg bare lukker dets funktioner ned så er de der stadig. Så nu har jeg besluttet at se mig om efter en løsning der ikke kræver så mange "muskler af computeren, så jeg ville høre om der var nogen der var bekendt med et billigt/gratis firewall- virusprogram der samtidig ikke er alt for ringe. Hilsen Allan
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Avg eller avast antivirus har jeg rigtig gode erfaringer med. Har aldrig haft et virusangreb. Og sammen med spybot, som er et antispyware program er du godt kørende.
drop de der internet security pakker og køb noget der er et rent antivirus / antispywareprodukt. Du har firewall i din router - og de andre funktioner der er i sådanne programmer er ren ram/ cpu æder..

/cs

Spywarefri kan du finde en liste med gratis- og betalingsprogrammer, hvor de også anmelder programmerne. Du får desuden god support, hvis du er i tvivl om nogle sikkerhedsprodukter, så siden kan kun anbefales, hvis du ikke allerede kander den.

Mht. om du skal være en samlet sikkerhedspakke eller ej, vil jeg lade dette være op til din egen samvittighed. Nogle er ganske tilfreds med den samlede pakke og andre vil have to uafhængige programmer. Til "almindelig" (definer selv almindelig!) surfing, vil de samlede være end rigeligt. Er du til de grå sider, de russiske og andre sider med ikke-så-lovligt-indhold, skal du måske bruge csteinods råd. Men igen, der er ingen grund til at skyde gråspurve med kanoner.

En sikkerhedspakke fra Kaspersky til ~400 kr. vil være rigeligt for de fleste.

Det er fint, at du kører med en firewall i din router/server, men den er ikke så intuitiv som den softwarebaseret. Jeg vil til hver en tid bruge den softwarebaserede firewall, idet jeg har bedre styr over, hvad jeg laver.

Mvh.
Kim

Nu er jeg godt nok ikke nogen ørn ud i dette her, men jeg bruger et bærbart internet så jeg tror ikke at jeg har nogen router. Jeg har ikke trang til russiske sider og lign. og betragter mig som en harmløs surfe der prøver at undgå alt hvad der virker mistænkeiligt. Og åbner ikke post fra ukendte eller vedhæftede filer som jeg ikke er tryk ved.

Miit problem er jo at jeg faktisk har et anbefalesværdigt produkt installeret (Macafee) men at dette tilsyneladen vender hver en sten og dermed gør min computer utrolig langsom så meget at jeg ikke længere kan spille musik medens jeg bruger PCen.

Jeg var derfor på udkig efter et produkt som ved almindeligt brug ville give en rimlig sikkerhed. Uden at dette koste de fleste af computerens muskler. Jeg prøver at se lidt på nden side som KIM anbefalede.

Hilsen
Allan
Til det brug du har er AVG eller Avast helt fine, og mindst lige så gode som de fleste købe programmer

Prøv at gå ind på filehippo, der kan du finde dem begge, samt mange andre gratis programmer

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
du mangler så at fortælle hvad det er for noget internet du har Grunden til at det er væsentligt, er at det adgangspunkt du bruger hvis du f.eks har "3", fortæller noget om hvor "beskyttet" du er.
Hvis du bruger et bestemt adgangspunkt (vip.3.dk) har du "fuld udblæsning" mod internettet; mens at et af de andre adgangspunkter beskytter dig lidt mere, da du dermed har en NAT'et IP adresse.. (kan ses i netværksindstillingerne, når du har forbindelse) - Det svarer lidt til at du er bag en router og derfor ikke har brug for en masse underlige produkter..

Generelt anbefaler jeg ikke noget der hedder "internet security" uanset hvem der laver det.
Jeg vil hellere anbefale følgende combo:

Symantec Endpoint klienten (den til virksomheder - kan være du kan få en gennem arbejdet )
Malwarebytes Antimalware Pro

og hvis du ikke har en hardwarefirewall:
ZoneAlarm (den kommercielle)


/cs

i øvrigt, hvis du har en vista, kandu højreklikke på denne computer, vælge administrer og så er der en performance monitor. Der kan du se hvad problemet er ved at holde øje med kurverne når den arbejder.
Jeg vil skyde på at det måske er disken der arbejder hele tiden - du kan udvide feltet og se præcist hvilken process det er der suger..

/cs

Jeg har en TDC mobilt bredbånd men overvejer at skifte til oyster. Jeg har prøvet at afinstallere Mcafee og i stedet monteret en 30 dages prøve version af F-secure og problemet er der stadig, selv om jeg har lavet en defrag og fjernet al muligt crap fra menulinien.

Jeg er efterhånden begyndt at få den opfattelse at det måske i virkeligheden er mit lydkort der er noget galt med. Hvordan kan man undersøge om det er en software påvirkning, eller om det er hardware (lydkortet) dder er noget galt med ?

Hilsen
Allan

Jeg ville prøve at installere Ccleaner (gratis program) og rydde op på disken med det. Det rydder op i dine midlertidige filer fra lang tids surf på nettet. Det kan nemt have indflydelse på computerens ydeevne, at harddisken står og søger i 1000 vis af midlertidige filer mens du surfer og derfor hakker i lyden når du vil høre musik samtidig med.
start med at kigge på din performance monitor og find ud af hvilken process der nakker systemydelse :-)

/cs

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis