Svømmende gulv direkte på G150 flamingo plader??

Vi er i gang med at renoverer et 70ér hus, pga. min. 10 indendørs katte hos tidligere ejer, har vi været nødt til at fjerne alt indendørs træværk, skillevægge, gulv helt ned til klaplag osv.
Vi har nu ca.18-20cm fra fra klaplag til færdigt gulv, og jeg har nu hørt at man istedet for at bygge nyt gulv op med strøer, isolering, gulvspånplade og færdigt gulv, så kan afrette klaplaget med sand og så lægge nogle fx. styrolit g150 plader på sandet og derefter lægge det færdige parket direkte på styrolit pladerne..

Men hvad siger reglerne mht. brandsikring??
Hvad med skillevægge, hvordan fastgører man bunden??
Hvor skal dampspæren være??

Mvh Thomas

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan du godt
dampspæren ligger du på isoleringen , gulvspånplader på ( fuldlimes ) en 3 mm foem og så det svømmende gulv
skillevæggeneskruer du fast i spånpladerne , det samme med skabssokler olig og gulvet på til sidst
men husk at afretterlaget under isoleringen skal være helt plant og stampet
Kan man ikke klare sig uden gulvspånpladerne og så bare lægge mit 14mm parketgulv direkte over på dampspæren??
Havde tænkt på at bruge nogle lange karmskruer ell. lign. til skillevæggene og så helt ned i klaplaget?
Skrevet af Poulsen71 på 09 nov 2009 19:10
Hej Thomas27.
Mht. skillevæggene ville jeg sætte en lecablok i sand/cement først.


Havde jeg også tænkt på, men vil det ikke give en kuldebro??
du kan godt bruge løsningen med sokkel af leca , bare skub dem helt sammen uden fuger i enderne , så er der ikke kuldebro
men vælger du at undlade spånpladerne skal du være 100% sikker på at der ikke bliver en samling i isoleringen lige onkring de langsgående samlinger i gulbræderne , ellers risikere du de dykker ned
og så skal du regne med at alt garanti på gulvet ikke dækker
Skrevet af bredker på 09 nov 2009 21:42
du kan godt bruge løsningen med sokkel af leca , bare skub dem helt sammen uden fuger i enderne , så er der ikke kuldebro
men vælger du at undlade spånpladerne skal du være 100% sikker på at der ikke bliver en samling i isoleringen lige onkring de langsgående samlinger i gulbræderne , ellers risikere du de dykker ned
og så skal du regne med at alt garanti på gulvet ikke dækker


Syntes godt nok det er et svært valg, endten så skal jeg vælge "kun" 100mm isolering og så er der plads til gulvspånplader, eller også skal jeg vælge 150mm og så er der ikke plads til spånpladerne..
personligt ville jeg vælge 100 eller 125 mm isolering og spånplader fremfor at risikere at det ikke holder , jeg har set hvordan det han gå galt uden undergulvet og vil aldrig lave det uden ved de kunder jeg kommer ved
Det bliver nok den løsning jeg vælger, det vil jo så samtidig også løse det problem at jeg nemt ville ku komme til at skade det færdige parketgulv under renoveringen..
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis