Her kommer en af de nemme håber jeg (16:9 format på ny skærm)

Hej, jeg har anskaffet mig en ny skærm (22" 16:9 format) problemet er at min computer viser i det forkerte format 4:3 tror jeg. Er der et sted jeg kan ændre dette? Jeg ønsker at komme op på 16:9.


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På windows xp skal det lige siges..


 

Du skal justere skærmopløsningen til den opløsning som din 22" skærm er født med.

Så ind i kontrolpanel og juster egenskaber for skærm. opløsningen kan du sikkert nemt finde ved at google dit tv's model navn. Det er ikke sikkert du kan ramme den 100%, skal det siges. Men det kommer helt an på din grafik-driver/kort.

Det var ikke en 22" som jeg først antog, men derimod en 24" Vi har prøvet at justere skærmopløsningen, men det hjalp ikke. problemet er at den strækker billeder hvis vi ser dem på computeren, men hvis vi åbner internet explorer viser den billeder uden at strække dem.

Skærmen er en acer x243h 24" 1920*1080 full hd.


 

er du sikker på at den ikke er 1920 x 1200 ? for det er en standart størrelse. og ja de bliver lidt lange i ansigtet hvis man blæser en 1920x1080 film op i 1920x1200.

Jacob
Er det letteste ikke at hente diverse drivere, quickguide etc. fra Acers supportside? Du vælger blot Monitor > X Series > X243HQ. Så kommer du frem til diverse materiale. Huske at vælge rigtigt styresystem og sprog.

Mvh.
Kim

muligvis, jeg håbede bare der var en måde at indstille det i windows. Jeg ser hvad jeg kan finde på acers side, hvis ikke der er andre forslag.

(gerne links til drivere, da jeg ikke er så god til det)


 

Det link jeg gav dig, var faktisk til drivere og andre gode ting. Ved at have brugt fem minutter på at læse manuelen og quickstarten igennem Googlede jeg efter en driver til XP. Du kan finde den pågældende driver her - bemærk den supporterer kun XP Pro.


Mvh.
Kim

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis