pudsning af loft eller gipsplader?

Jeg har et loft med nogle krakeleringer under overfladen, dvs. der er ikke revner helt ud til overfladen.

Hvad ville være bedst, økonomisk og mest praktisk: At knalde gipsplader op eller få loftet pudset op igen?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg overtog mit hus stod jeg i samme situation. Jeg blev anbefalet at sætte gips op frem for at reparere det pudsede loft. Det var dog også mere hærget end dit. Jeg har bestemt ikke fortrudt det. Det var jævnt nok til at jeg kunne sætte gipsen direkte op uden forskalling hvilket jo er med til at lette arbejdet.
Kom du filt på pladerne efter spartningen, eller spartelede du bare?

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg satte filt på men kender da til folk som har undladt det med et fint resultat.
Fint nok. Nu vil jeg lige høre en maler i denne uge mht. hvad der skal gøres. Vil jo gerne undgå gipsplade-helvede. Men kan godt se at det næstbedste er i det mindste at kunne smække pladerne direkte op.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
For din egen skyld så skru de plader op. Har lige lavet et hus hvor vi sparede det væk i nogle af rummene. Med det resultat at spartlen løsner sig når der kom klæber pga kalk. Ydermere er det helt skjoldet. Og det koster så en formue i grunder nu for at dække de skjolder. Det havde været billigere at skrue plader på istedet for. Og forøvrigt meget pænere.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Gipsplader er en god løsning, og du kan så men sagtens spartle dem pæne, uden at komme filt på, hvis du lægger lidt tid i det Det vil i længden nok være det bedste resultat med gips.
Men hvis du vil undgå gips, kan du også godt det. Evt fuldspartle loftet af et par omgange (evt lægge armeringsstrimmel på hvis revnerne er slemme) og slib loftet så det er jævnt og giv det noget forankringsgrunder og så smide filt på.


Fiahgt, du burde måske lige havde vasket kalken/limfarven af og grundet før du spartlede Så havde du formentlig undgået det.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Ja det gjorde vi også. Det var vasket 3 gange så det burde jo have været rent. Men der var stadig en del problemer med det. Så for nemhedens skyld vil anbefale pladerene det sparer utrolig meget tid.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også