DVB-T boks til Kabel?

Har egentlig kabel-tv, og et HD-fjernsyn, men intet HD-billede. Jeg har fundet ud af, at jeg skal have en boks, men dem jeg kan finde, er DVB-T, og hvis det skal være rigtigt, skal jeg have en DVB-C.
Jeg har egentlig Yousee, men de er umulige at komme i kontakt med, hverken på telefon eller mail, så derfor spørger jeg her: Kan man bare købe en DVB-T boks og så koble den til, eller er det penge ud af vinduet? - og i givet fald, hvorfor? - og er det nødvendigt at komme omkring yousee - deres hjemmeside er efter min mening u-overskuelig.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Egoland..
Du kan ikke bruge en dvb/t box. men en dvb/c.. c står får cable ;-)... hvis du vil se hd skal det være en mpeg4 box.. hvis du vil "nøjes" med de digitale kanaler kan du købe en "gammel" selector box .. koster fra 100 til 500 kr.. så har du alle kanaler i digitalt kvallitet men via scart stik, til gengæld er det "gratis"... køber du en you_see box overfører du de hd_kanaler du vil betale for via hdmi stik... men du skal betale for en min. pakke typisk på 4 hd kanaler..
Håber du fandt ud af lidt.. :-)

Mvh Jan J
Helt fint.. du skal huske at køber du ikke you-see box, skal du alligevel have et kort... evt et ca_modul, alt efter hvad der er i din modtager.. det biligste tror jeg er at købe via en tdc_butik.. hvis du gerne vil have hd_kanalerne...
ellers er det en gammel selector, og der behøver du ingen kort da you_see sender digitalt gratis...

Efter min mening er hd kanalerne ikke så meget vær endda.. billedet står rigtigt godt (næsten for godt).. men du ser jo ikke "mere" end i digitalt, hvilket også er rigtig godt.. men det var lige en personlig mening.. ;-)

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis