Solvarme

Hej

Jeg vil gerne have lidt varme ind i min garage, den er på 24 m2. hvor stor en solfanger skal jeg bruge? Og jeg sørger for at den bliver hulmurs isoleret.

Hvad kan jeg gøre med varme de dage hvor solen ikke skinner, vil gerne have en bilig løsning, hvor jeg også ved hvor meget det koster at bruge.

Et andet spørgsmål, hvis en sol fanger skal levere varmt vand til mit hus på 105m2 hvor stor bør den så være, og hvad kan man gøre dage solen ikke skinner.
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde samme problem da jeg fik lavet min garage. . Det bedste og billigste løsning er at opsætte en varmepumpe. den vil kunne holde det 17 gr for ca 1700 om året.
Hvad med de dage hvor det rigtigt er koldt og solen ikke skinner....hvad hjælper et solanlæg så ?

1700,- for 24m2 ?

Jeg har sat en brændeovn op...65m2 for 2500 i vinter halvåret.....
Men hvad løsning man end vælger....en opvarmet garage er mums....
Tja jeg synes dog at 1700 pr år er lidt meget, jeg er meget tilhænger af at betale et engangs beløb, som f.eks med solvarme.

Brændeovn er også en ide, men ikke plads til det.

Ja, det er perfekt, så bilen ikke står og fryser!  :-)  Luksus!

Men jeg vil anbefale at taste opgaven ind på Energihjem.dk, for så får du kontakt til nogle eksperter, der ved en masse om det. Det er fedt at få nogle af de lidt mere specielle firmaer til at fortælle om ting som solvarme.

Gennem Energihjem.dk fandt jeg blandt andre et nogle, der hed Sol og Vind eller sådan noget lginende, og deres mand var vildt god til at vejlede om solenergi og solvarme.

Cvmilo.

Der var du igen cvmilo!
Jeg tror mere du skal tænke i baner, hvor garageejeren gerne vil have et behageligt klima at arbejde i! Det er en LDS side, hvor folk er kreative i deres garager.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ja, en garage kan bruges til andet end kun at parkere sin bil i....
Og ja, det er da luksus at garagen er 19 grader varm når man kommer ud i den om morgenen...direkte fra huset(bygget sammen)
Men fred værer med dem som står med is på ruden....
Ja, LDS består jo ikke i at man selv finder telefonnummeret til et firma, der så laver det selv

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Nu var min bemærkning til cvmilo mest ment som en led perfiditet, idet cvmilo i hvert fald 2 steder så heftigt og utilsløret rekommanderer dette firma, energihjem.
Sært nok indeholder dette firma en kommunikationschef Casper Vestereng, og da rekommandationen alene er en gold henvisning, formoder jeg at cvmilo formentlig dækker over Casper Vestereng.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, det stinker jo af skjult reklame og er i henhold til Forbrugerombudsmanden stik imod god markedsføringsetik.... men så kan man jo bare på dette forum opfordre til at droppe al kontakt til firmaet...

Hvis de benytter sig af sådanne metoder, hvor man roser sit eget firma under dække af at være almindelig forbruger... ja så vil jeg ikke have en pind med dem at gøre....
Hvilke andre ting prøver de så også at fuske med?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er jo lige det, der er sagen! Ligesom WHO, der bliver betalt af medicinindustrien for at fremhæve deres produkter!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis