Vindafstivning og gangbro

Hej med jer.

Jeg har med men dejlig kone købt et hus fra 1965, det har i TR fået 2stk K3 for manglende vindafstivning og manglende gangbro....Lidt hårdt dømt hvis i spør mig.

Er der nogen som ligger inde med en vejl til montering af vindafstivning?

Samt info om opbygning af gangbro. Isolering har jeg rigeligt at, og regner med at lande på ca 350mm (der er 150 nu og det jeg har er 95mm så 2 lag af det).

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det tag har stået de sidste 44 år uden problemer, så fortsætter det sikkert også med det.

Vindafstivning af taget, kunne jo så evt. foretages ved en senere udskiftning af taget.

Ellers kan et vindkryds godt monteres på den indvendige side af tagkonstruktionen, enten via lægter eller vindtrækbånd med strammere, uden strammere er vindkrydset mere eller mindre værdiløst, det ikke er sådan lige at få strammet ordentligt op i hånden.

Opbygningen af din gangbro kan foretages på flere måder, men jeg ville smide et par stykker spærtræ på dine spærfødder med sømplader, derefter nogle regler på tværs af spærhovederne, og efterfølgende plader, eller rupløjet brædder.

Husk at bygge din gangbro så der skabes mindst et par cm luft ned til din isolering.

Hvad har du af tag i dag da..

For er det kun alger, så få det sprøjtet med algerens, så vil det hurtigt blive et flot tag igen.
Vi har det originale skiffer eternit fra 1965 på, men der er nu en del alger.

Har hørt mange skræk historier om hvor taget har taget skade, efter det er blevet renst....
De skal ikke rende rundt oppe på taget, som nogle "fjolser" gør, det skal bare sprøjtes over med algerens, dette gøres fra jorden af, og det er kun et lag "skum" der sprøjtes over taget.

Det du snakker om er sikkert maskinerens af taget, og det kan ikke anbefales hvis skifferkitten gerenelet er hærdet op nej.

Som sagt så skal det bare algebehandles og ikke renses, så tager det med garanti ikke skade.

Se mere om algerens hos dansk tagteknik...
Annonce
okay tusind tak for dette super gode svar.
Kan man gøre det hele året rundt eller?

Taget skal jo vel so wie so renses af når man ligger nyt ovenpå...
ja gør som koluda siger og få det renset for det er asbestplader du har og de holder Mange år endnu
Jep, kan du godt..
Og smid nu ikke et nyt tag ovenpå, hvis ikke det er strengt nødvendigt.

Behold hellere dine asbestplader et par år mere, og skift så hele taget frem for at smide et nyt ovenpå det gamle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis