Ordne lynlås

Hej

Jeg har en lynlås som er gået lidt i stykker. Det aller nederste "tand" som stikkes ind i låsen, er gået fra stoffet. Er der en måde at reparerer det på? Det er en plastiklynlås.

 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Axell på 08 nov 2009 01:06
Hej

Jeg har en lynlås som er gået lidt i stykker. Det aller nederste "tand" som stikkes ind i låsen, er gået fra stoffet. Er der en måde at reparerer det på? Det er en plastiklynlås.

Ja det er lige en ny lynlås, der findes ikke reservedele til lynlåse (endnu)
Og disse nymodens nylon lynlåse er tænderne støbt på.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Axell på 08 nov 2009 14:35
Det koster mellem 2 og 400 kr. at få sat en ny i.

Ja det lyder som standart prisen, troede du at det var små kineserbørn der reparerede din lynlås for en skål ris og en halmmadras på jorden.
Du vil jo også gerne have en ordentlig løn ? En faguddandet skrædder tager samme timeløn som din mekanikker. Jeg tager 3,50 Kr. pr. minut. + matriale & moms.
Det kan da ikke tage mange minutter at så den fast.

 

Skrevet af Axell på 08 nov 2009 17:37
Det kan da ikke tage mange minutter at så den fast.
Det kommer an på hvad det er for en jakke, men uanset så skal vi altid ind bag foret og d.v.s. at jakken skal åbnes i foer sømmen for at komme der ind. Er det en dyne jakker så bliver det ret dyrt.

Annonce
Jeg har en tyborønhabit hvor lynlåsen er gået på det ene ben, og da det kun er en mascot til 400-500 så er den kasseret For en løs lynlås koster ca det samme, og så skal der en sy MK til at sætte den i.
Eller købes en ny rem til pedelmaskinen. Og hvor kan men få en rundrem???

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Skrevet af FWM på 08 nov 2009 23:11
Jeg har en tyborønhabit hvor lynlåsen er gået på det ene ben, og da det kun er en mascot til 400-500 så er den kasseret For en løs lynlås koster ca det samme, og så skal der en sy MK til at sætte den i.
Eller købes en ny rem til pedelmaskinen. Og hvor kan men få en rundrem???

En rund læder rem, det er da ikke noget problem, hvor mange meter skal du bruge ? Henvend dig til en læderhandel de har dem. Kan du ikke det så kan man som nød rem bruge en gammeldags gardin spiral som lige samles med de der til hørende kroge. Det er faktisk en god løsning, jeg satte en sådan på en af mine venners gamle drejebænk som skulle drive køle oliepumpen. Den har virket nu i ca. 15 år.
hej jeg har haft samme problem med en arbejdsjakke, jeg riede den del med kinesertråd, det holder det skal bare gøres så den er fast og stiv uden at blive for tyk, er faktisk helt stolt af at det holder, nu er mit svendestykke at sy knapper i.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Det er svært lige at forstå hvad du har gjort. Har du viklet tråd udenom tanden? Har du et billede?

 

Skrevet af Henrik S på 12 nov 2009 22:46
hej jeg har haft samme problem med en arbejdsjakke, jeg riede den del med kinesertråd, det holder det skal bare gøres så den er fast og stiv uden at blive for tyk, er faktisk helt stolt af at det holder, nu er mit svendestykke at sy knapper i.

Tjah nogle gør det som håndarbejde, det har jeg dog ikke tid til så jeg lader en maskine om det
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis