Ordne lynlås

Hej

Jeg har en lynlås som er gået lidt i stykker. Det aller nederste "tand" som stikkes ind i låsen, er gået fra stoffet. Er der en måde at reparerer det på? Det er en plastiklynlås.

 

Hej Jeg har en lynlås som er gået lidt i stykker.... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
måske en dum spørsmål.

hvad med at påsmælte en ny "tand" af den samme type plastik.!
Skrevet af hans2.hansen på 13 nov 2009 13:41
måske en dum spørsmål.

hvad med at påsmælte en ny "tand" af den samme type plastik.!
Tjah hvis du har matrisen kan du da godt gøre det, men så er vi ude i værktøj der koster 100 gange mere end hvad eks. jeg skal have for at sætte en ny lynlås i jakken.

lige akuret du siger.!

hvist der mangler en "bid" af lynlåsstoffet til tanden.?

er der ikke andet at få en ny lynlås i jakken.!

Det er sgu sjovt, at det ikke må koste noget når det har med håndarbejde at gøre,- især sy og strik. En klog kvinde foreslog sin veninde, der havde bedt hende om at strikke sig et par sokker, at gøre rent for sig, mens hun sad og strikkede på sokkerne. Det måtte vel gå lige op???Om hun fik sig et par hjemmelavede sokker må i selv gisne om.
Mth
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Det tvivler jeg på at hun fik, for der har vi jo igen en forskel !
Men er der nu også det, for det tager vel lige så lang tid at strikke et par sokker som at rengører hytten.
Annonce
Hvis man søger på google efter et eller andet, så ender man næsten altid på LDS.
Jeg sidder og kigger efter hvor man køber lynlåse.. Den skal være ca. 250 cm lang og kunne tåle noget sol, vind og vejr.

Og de er jo altid vildt dyre og det undre mig at man kan købe et telt der er billigere en bare lynlåsen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skumlageret i Næstved har lynlåse i metermål,-ret billige så vidt jeg husker.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Der er også stor kvalitets forskel på de lynlåse du finder i billige telte !
Det du skal bruge er vel til båden og her skal du ikke gå på kompromi med kvaliteten, så jeg foreslår den sædvanlige mmc.dk  hvor du kan få dem lige som du vil have dem
De lynlåse Raknes forslår er nok den billige type der bruge på eks. skodtelte.
Sådan en teltfabrik køber jo ikke 10 m. stykker men 500 m. ruller og har så selv maskineri der kan lave afslutninger, medmindre de bliver fremstillet i kina på mål og i meget store antal pr. bestilling.
Jo jo.. kvalitet og pris kan da godt følges ad.
Jeg kan se man kan købe i metermål.. det der hedder spiral lynlås ?? hvad det så end er.. men det er det der anbefales efter hvad jeg kan google mig frem til.
Håndværker, da vi var unge og gik i bådudstyrsbutikkerne fik vi kvalitet.. Men jeg har efterhånden købt en del dyrt der og efterfølgende haft en følelse af at være taget i r.....
Sidste ting var en ret dyr (og flot) gaskedel til at koge vores kaffevand.. Købt hos Bådkommissæren i Kerteminde.. Men den blev utæt i løbet at ganske få liter vand.. desværre samtidig med de gik konkurs.
Den samme kedel kan købes hos importøren til under det halve..
Men ja.. jeg kigger også i bådbutikker.. nu du siger det.. men jeg skal lige fikse en symaskine.

Vil lige tilføje at jeg har mmc's katalog liggende på min pc i pdf format.. og det er jo en af mine bibler. Jeg kan dog godt lide at stå med det i hånden inden jeg handler.

Fandt lige denne
Lynlås Delrin, delbar og vendbar 250 cm...601250 106,00

Men ingen info om den er 10, 11 mm eller hvad.. og hvad de anbefaler den skal bruges til.. Har en ide om at YKK er de bedste.

Nu siger du at man får hvad man betaler for.. hos hellers.dk har de en der ligner den og også er 250 cm lang.. men den koster det dobbelte.. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

YKK var en gang den bedste lynlås du kunne få på markedet, sådan er det desværre ikke mere. Da det efterhånden er mange år siden jeg stoppede, har jeg slet ikke føling med hvad det bedste er i vore dage.

Og jo jeg kan også huske da man kunne rode rundt i sådan en udstyrs butik et par timer eller fem, det var tider. Alene duften af tovværk tjære o.s.v. var en ren svir. Vi kunne føle og mærke på varen, få en faglig snak med ekspedienten der vidste hvad han talte om. I dag kan de ikke engang regne, uden brug af en lommeregner
Jeg spurgte efter en kalibreret kæde hos mmc. det var en ynre mand, han mente altså at det betød at den var slebet pænere inden galvaniseringen. Jeg lod ham gå i troen
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis