Skruning i molersten

Hej

Jeg er ved at sætte fodpaneler op (og jeg skruer dem ind i væggen). Problemet kommer når jeg skal skrue i bagmuren (altså mod facaden), hvor det er molersten.

Jeg har læst at molersten skulle være skruefaste, men når skruen tenderer til at stramme, så kører skruen bare rundt og kommer ikke videre. Molerstenen er så porøs at jeg ikke bare kan skrue direkte. Ravplugs har det med bare at snurre rundt sammen med skruen og gøre hullet endnu større.

Har I nogle gåde ideer til hvad jeg kan gøre! Det store hul der er kommet i væggen overvejer jeg at skumme med en gang PU-skum så  jeg kan skrue i skummet. Men jeg ved ikke om det duer og tør snart ikke gøre mere, da jeg har et hul der er tæt på overkanten af fodpanelet.

På forhånd tak for hjælpen.

- Preben
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og inden nogle foreslår at lime panelerne op, ser jeg det som sidste løsning på mit problem. Jeg overvejer nemlig om fodpanelerne skal skiftes senere hvis jeg bliver "hook" på naturtræ's paneler som jeg vil bruge i stuen.
Det bliver nok ikke til noget, men alligevel! Det vil være synd at ødelægge filten på væggen fordi man har limet panelet op.
Jeg overvejer dog at sætte det op ved hjælp af en akrylfuge, da denne normalt er til at løsne igen stille og roligt.

- Preben
Du kunne også lave dine egne træplugs med et stemmejern eller en skarp kniv. De bliver aldrig helt runde derfor snurer de ikke bare rundt når du skruer. Sådan har jeg hængt  lamper og rørbærere op i et MEGET porøst pudset loft, og der er ikke noget af det der er faldet ned eller gået løs endnu her et års tid efter
Acryl eller monteringslim samt skråt siddende dykkere, så skal det nok holde...
Vil PU-skummen kunne holde? Nogen der har erfaringer med det? Jeg har nu et stort hul i væggen som jo helst skal fyldes ud da en skrue skal sidde der!
Men jeg kunne måske sætte en rawplug fast med skum i det store hul - hmm!

Flere gode forslag er velkomne!
Iøvrigt, hvad er et limanker? Jeg har læst at de evt. kan benyttes i moler, men jeg ved ikke hvad det er!
Sæt din rawplugs fast i polyfilla, når det er hærdet op holder det.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Injektions masse fra Expandet, Fischer eller Hilti

Jacob
He he, ro på drenge, det er jo fodpaneler vi snakker om.

Måske lige lovligt voldsomt at benytte 2 komponent lim for at lime et par plugs fast.

Skal panelerne senere hen skiftes, så skærer du bare lige over panelerne, så ødelægges filten ikke.

Et par punkter er altså nok til at fiksere fodpanelet til væggene, som sagt ville jeg ligge en stribe acryl på bagsiden af panelet, også lige fastgøre dem til væggen med en skråsiddende dykkere, det er jo hurtigt lige at skyde dem fast.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis