vvs spørgsmål

Hej.

Jeg skal igang med renovering af bryggers og har i den forbindelse nogle spørgsmål.

1: Da bryggerset er meget smalt har jeg tænkt på at montere radiatoren højt på væggen (næsten oppe ved loft) så den ikke optager plads. Vil det medføre nogle ulemper? Jeg tænker mest på om der vil blive meget fodkoldt.

2: Der er idag ikke gulvafløb ved vaskemaskine og vask i bryggers men bare et afløbsrør der går direkte til kloak. Er dette lovligt eller skal der være gulvafløb?

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det med radiatoren højt oppe vil, som du selv er inde på, ikke give dig ordentlig varme ved gulvet, som du har brug for i et rum som ofte vil blive vådt på gulvet.
Kan du ikke bekvemme dit til at hugge gulvet op, isolere og lægge gulvvarme på rionet og støbe nyt og få orden på et rigtigt gulvafløb.
Som en bedre løsning, end den med din påtænkte radiator, findes der er system med varmerør oppe under loftet forsynet med nogle metalreflektorer, der sørger for varmestråler går ned på gulvet. Det virker mageløst godt, men ser noget alternativt ud.

Med venlig hilsen
ktm

 

1. Det er ikke godt med radiatoren højt oppe. Kunne du ikke få plads til en lavkonvektor, hvor du så kan have bord eller andet over? Ellers er ville en lavkonvektor på højkant også være bedre.

Har du ikke andre muligheder end at sætte radiatoren højt, kan du evt montere en computerblæser til at sende den varme luft ned mod gulvet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis