Radiator virker ikke

Hej, mine to radiatorer der består af  3 "plader" hver varmes kun op forneden og dér hvor jeg går ud fra det varme vand løber igennem, altså ikke hele den midterste plade eller for oven. Så tænkte jeg at det er fordi at der skal luftes ud, så jeg drejede på den lille dut i modsatte ende af termostaten, men luften der kommer ud lugter meget af gas. Er det gas eller hvad? Har ikke noget forstand på radiatorer overhovedet. Tak.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle ikke gerne være gas, men blot gammelt luft fra varme systemet. Det lugter ikke altid lige godt, specielt ikke hvis det har været i anlæget i mange år.

Mvh Thomas Hansen

Næh, tænkte jeg osse, synes bare det er denne der klassiske lugt af gas?
Og jeg lod luften/gassen sive ud i 30 sekunder, det blev bare ved. Måske er det den forkerte dut jeg har drejet på?
Det kan godt lugte lidt sødligt fra sådan en gammel radiator. Du skal blive ved med at lufte ud, indtil der kommer væske. Og prøv så igen efter et døgn. Husk lige at slukke for cirkulationspumpen en halv times tid før du lufter ud.
Er du i tvivl så læg lige et billede af din radiator og den dut, du drejer på.
Du skal blive ved med at lufte ud indtil der ikke kommer mere luft ud. Det er helt normalt det lugter som beskrevet. Som du beskriver det er der rigtig meget luft i radiatoren. det er muligt at du skal gentage operationen efter et stykke tid.

Husk at tjekke dit anlægs tryk efter endt udluftning, da der når du har tappet luften ud af anlægget godt kan komme til at mangle vand på det.

Hilsen
Allan

Annonce
OK, jeg prøver at lufte ud igen. Her er et par billeder:

Det er den helt rigtige dut, du skruer på, og gør bare som Allan siger..
Det virkede! Tak allesammen for jeres hjælp. Det var åbenbart bare gammel luft der stank som gas!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis