Evighedsmaskine? sælbyggårn 592 5300 06-11-2009 21:25 I midten to plader med 0,3 mm afstand skaber en kapillareffekt, der suger vand op, som så løber over og tilbage i vandfadet igen.Hvad er der galt med denne idé? I midten to plader med 0,3 mm afstand skaber en... Vis hele indlægget 23 svar « ‹ 1 2 3 › » Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
ktm 8948 4540 07-11-2009 12:56 Jeg vil virkelig håbe, at han vil få anledning til at storhåne mig og alle andre, efter princippet om at når det regner på præsten, drypper det også på degnen!! Med venlig hilsen ktm
MikeMarbjerg 322 2700 07-11-2009 13:15 Mon der er kapillar-virkning i en præstekrave? Noget må jo absorbere regnen så degnen ikke bliver ligeså våd
Lopus 913 7000 07-11-2009 15:32 kunne man ikke lave et vandfald ved at bruge benzintank tricket med haveslangen man suger i, og så løber det selv.. hvor man her så lod vandet falde tilbage til i samme "tank" så skal der kun tilføjes vand engang imellem, hvis de nu fordamper...? og man kunne lade vandet ramme en pæn sten eller andet så de ser godt ud ? Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
MikeMarbjerg 322 2700 07-11-2009 16:08 Det der sker ved "haveslange tricket" kaldes Forbundne kar og bygger på at en vædske altid vil søge mod det laveste sted. Når du stikker en slange i en balje vand og suger, så skal mundingen af slangen niveaumæssigt være under vandoverfladen for at det kan løbe selv. Så snart slangemundingen er på højde med vandstaden i baljen, holder det op med at løbe af sig selv. Det er luftens pres på vandoverfladen der sørger for at det løber i slangen, men hvis ikke vandet kommer ud "længere nede" , så er der ikke nogen trykforskel at udligne. Du vil altså sagtens kunne lade det løbe over en sten, men du vil aldrig kunne få det til at løbe tilbage i samme balje som det kom fra. Du kan jo bare lave forsøget. Tag en balje, læg en sten i, fyld med vand, tag en stump slange og bøj den rundt... du kan suge alt det du lyster, men det kommer aldrig til at løbe af sig selv
sælbyggårn Trådstarter 592 5300 07-11-2009 17:26 Slet ingen nanoproducenter på forummet som kan se, at de har mulighed for at lave en evighedsmaskine som ovenfor beskrevet? Annonce
Chr. 2419 5700 07-11-2009 19:47 Dette her kan jo laves meget simpelt. Ned til skrothandleren efter en generator og en starter. Sæt generatoren på starteren og forbind ledningerne rigtigt. Sæt dimsen i gang med hånden, og så kører den. Hvis det virker, så skal der sætte lavfriktion lejer i begge ddele, og den her sparede friktion kan udnyttes ved at trække noget el ud. Det her er der jo relativt få watt i, så det skal op i storscala, hvor vi tager Enstedværkets generator og elmotoren fra Oasis of The Seas azipods. Nu sparker det numse. Nej. Det virker ikke og kommer ikke til det. Termodynamikkens tredie hovedsætning siger noget om energibevarelse og konstante energier. Med andre ord, så er der en given energimængde i et system. Tager man noget ud bliver der mindre, anderledes kan det ikke være, og derfor kan en evighedsmaskine ikke laves. I stedet skal man have fat i noget, som på en smart måde kan lave energi om til noget man kan bruge. Varmepumpen er et eksemple. Den laver lave temperaturer om til højere temperaturer. Solceller laver lys om til el, solfangeren lys til varme osv. Det nyeste jeg har set er POLYPOWER fra Danfoss.Et plastmateriale, der i stil med piezo kan lave el af bevægelse og omvendt. Plasticen bøjes og det komme strøm i det. Måske fremtidens bølgeenergi. Det er der langt mere perspektiv i end evighedsmaskiner. Chr. Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.
hans2.hansen 4200 5610 07-11-2009 19:57 evihedsmaskine.den hville døde ud. af slidtagese af føre eller sidenhen.!
Chr. 2419 5700 07-11-2009 21:43 Nej da. Det er jo en evighedsmaskine, ikk Chr. Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.
ktm 8948 4540 07-11-2009 21:46 Ikke mere snaps i aften Hans to-tal! Du skal ikke komme med al din klogskab lige på een gang! Med venlig hilsen ktm