Renovering af MD3B

Hej

Jeg har en Albin 25 med en volvo penta MD3B, begge fra midt 70´erne. Olietryksmåleren viser at motoren har svært ved at holde olietryk når motoren er driftsvarm. Jeg overvejer derfor at få renoveret motoren. Er der nogen der har erfaringer med at renoverer sådan en MD3B?


Ham med gammel hus, bil, båd... og for lidt tid

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis du ikke har prøvet det før, så drop det at gøre det selv. De elendige Volvo´er er lidt specielle i deres krumtap opbygning. Du skal have svinghjulet af og derefter skal krumtappen ud af forenden på krumtaphuset, se det er det nemme ved operationen, når den skal ind igen og hovedlejerne skal rettes til, er du nødt til at tage autolock mål ( måling af hvordan afstanden i de enkelte plejllejer er) hvis man undlader dette kan krumtappen ligge skævt med fare for sammenbrænding af krumtaplejerne. Hvis du skal have en proffesionel til at klare opgaven, bliver det næsten lige så dyrt som at købe en ny motor af anerkendt fabrikat.
For at det ikke skal se alt for sort ud, så ville jeg da prøve at se hvordan olitrykspumpen ser ud, den kan faktisk godt blive slidt, med de beskrevne symptomer til følge.

God fornøjelse med projektet.

Mvh Finn
Hej
Jeg glemte at sige at den sidder på motorens forkant i venstre side.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis