udlejning

Hej.
Hvis en udlejer skriver i en lejekontrakt under "særlige vilkår" at lejligheden ikke kan opsiges før i 2011 er det så lovligt? Normalt er der 3 mdrs opsigelse.
Jeg har en ven der har skrevet under på en lejekontrakt som han i hast ikke har læst ordentligt igennem.
hænger han på den?

På forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jvf. en sag vi har her i pastoratet vil jeg sige ja, hvis der er samme lov for borgmestre og alm. dødelige.

Borgmesteren her troede i sin genialitet, at han skrev egenhændigt, uden om byrådet, under på en lejekontrakt på 10 måneder på et hus til blot 540.000 kr. om året, men udlejer, hans gode venner i Centerforeningen, havde altså skrevet 10 år.
Den hænger vi skatteborgere på i 10 år, uden at have brug for det skide hus.
Onde tunger siger at der står et konsulentjob til ham i Centerforeningen, når han går af som borgmester om kort tid. Det er selvfølgelig sagen helt og aldels uvedkommende!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er forskel på privat og erhvervs leje. Dog tror jeg ikke den er lovlig som privat leje.
så skal det hede noget med at aftalen automatisk udløber 1. juni 2011 og at lejer kan forlænge aftalen efter denne dato hvis lejer ønsker dette.

Jacob
Lejeloven siger tre måneder og i en lejekontrakt kan du ikke stilles ringere end lejeloven - men gerne bedre. Der er vist nok nogle undtagelser bl.a. hvis der er tale om tidsbegrænsede lejemål. Din makker skal melde sig ind i Lejernes LO - det er billigt - og de hjælper med at vurdere sagen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis