brønd Septiktank. ??

har kig på et hus. men er der egen brønd og Septiktank.  
er det godt eller skidt. har ikke så meget forstand på det. 
desuden er der fastbrændselfyr ? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke noget, der fremmer prisen.

Det er rasende dyrt, hvis vandet ikke har en acceptabel kvalitet, hvilket kommunen kræver undersøgt. Enten skal du have en ny boring til mange penge, eller også skal du grave en ledning ned til det nærmeste vandværk. (Jeg har for mange år siden prøvet at lægge 2 km slange ned, så stor så de øvrige i klyngen af huse kunne komme på, den dag de ønskede det, dog uden at deltage i omkostningerne! ) Der ud over kan der være en ikke ubetydelig tilslutningsafgift til vandværket.

Septictank kan udmærket gå an, hvis ejendommen er relativt højt beliggende, så man, så at sige, kan komme af med møget.
Min ejd, ligger relativ lavt ift omgivelserne og der virkede det tilhørende sivedræn slet ikke med rigtig triste problemer til følge. Er der off. kloak i nærheden, er det lige så godt som at komme i den 7. Himmel, at blive tilsluttet der, men det forudsætter også et heftigt gravearbejde, evt. en lortepumpe og et meget betragteligt tilslutniongsgeyr.

Et fastbrændselsfyr kræver daglíge/natlige indfyringer og tummel med brænde eller hvad du vil bruge.
Jeg har sat en pillebrænder på min kedel og er meget, meget tilfreds med den ordning, selv om jeg skal fyre en gang mindst hver 2. dag.

De beskrevne faciliteter er ikke det flertallet af huskøbere har som øverste punkter på ønskesedlen, hvorfor det må afspejles i den endelige, nedhandlede handelspris.

Med venlig hilsen
ktm

 

det kan såmænd være udemærket med disse faciliteter, jeg vil råde dig til lige at undersøge om der ligger nogle krav fra kommunen om tilslutningspligt til vandværk og afløb , hvis det er tilfælled vil du nok osse kunne få en omkostningspris for tilslutningerne..
mht. septitanken kan du kontakte den lokale kloarkmester og få info om hvordan systemet fungerer( om der er problemer)
om der er noget at forhandle med omkring prisen er lidt svært at vurdere fordi det nok allerede er afspejlet i prisen,, men man ka jo altid presse lidt alligevel.. god fornøjelse

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Det er ikke så stort et problem at have de der ting selv. Du kan få kvaliteten af vandet oplyst hos kommunen det er ikke noget problem.

Fyret kan jo skiftes ud til stoker, pillerfyr eller jordvarme. Måske et oliefyr hvis det skulle være helt slemt.

Septitanken er heller ikke så slem den skal tømmes hver 5 år eller noget i den dur.

Man skal bare huske at have lidt råderum til pludselige udgifter på sådanne anlæg for der er ikke noget alternativ til der hvor huset ligger.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis