Lovpligtig brandforsikring...

Dagens emne over frokostbordet....

Er ikke i tvivl om at man skal have en sådan som husejer, hvis man skylder penge i ejendommen.
Men hvad nu hvis man er gældfri i ejendommen ? Skal man så have en brandforsikring ?
og hvorfor ?
Er det fordi der skal være "nogen" til at betale for at evt. fjerne brandtomten efter en brand, hvor ejeren ikke har mulighed for at gøre det ?

Kom frisk med bud...

 

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis nu hytten brænder ned om ørene på dig, altså du er ude men alt går tabt. Hvordan vil du så lige klare dig fremover, du skal til at starte forfra med møbler indbo o.s.v. eller vil du have et liv som landevejs ridder resten af dit liv.
Skrevet af shortcut på 05 nov 2009 19:08
Dagens emne over frokostbordet....

Er ikke i tvivl om at man skal have en sådan som husejer, hvis man skylder penge i ejendommen.
Men hvad nu hvis man er gældfri i ejendommen ? Skal man så have en brandforsikring ?
og hvorfor ?
Er det fordi der skal være "nogen" til at betale for at evt. fjerne brandtomten efter en brand, hvor ejeren ikke har mulighed for at gøre det ?

Kom frisk med bud...

 


En brandforsikring er selvfølgelig en god ide

Hvis du har belånt ejendommen kræver kreditor at der er en brandforsikring på ejendommen.

Hvis du sidder i et gældfrit hus, så bestemmer du selv om du vil have en brandforsikring

Venlig hilsen

Klaus
Når jeg bliver rig... (Er efterhånden hørt mange gange)
Så skal kun min bil være forsikret! Alt andet er spild af penge.
De vil rigtig gerne hjælpe dig med alt muligt. Så længe du ikke vil have penge retur!!

Så Spot har ret. Du bestemmer selv.



Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
jeg har lige købt hus. Da jeg snakkede med advokaten (eller rettere sekretæren) sagde hun at alle ejendomme SKAL være brandforsikrede. Derfor kunne sælgers forsikring ikke ophøre før jeg havde tegnet min egen..

/cs

Annonce
Det er formentligt fordi den gamle ejer havde gæld i huset.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
det kan godt tænkes men var ikke den måde hun sagde det på

/cs

På en måde giver du jo selv svaret i din indledning / overskrift !
Lovpligtig Brandforsikring det må jo være ligesom du skal have en lovpligtig ansvars forsikring på den bil du kører i !
For nogle år siden, spurgte jeg om det samme men fik besked på, at det var lovbestemt at man skulle have brandforsikring under alle omstændigheder bl.a. af hensyn til kommuner og andre, som kunne tage pant i ejendommen ved misligholdelse.
Jeg synes det lyder søgt, men har ikke forfulgt sagen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Klaus og Næstformanden har ret.
Har selv haft samme "problem" da jeg for 2 år siden købte hus.
Efter et stykke tid kom der brev fra den tidligere ejers forsikringsselskab, som bad mig om at oplyse, hvor huset nu var forsikret, da de ellers ikke kunne "lukke" tidligere ejers forsikring.
Netop fordi der er lån i huset.

Det er kreditor, der forlanger at et hus er forsikret, hvis man vil låne penge.
Men der er ikke noget lovkrav om det.
Så udtrykket en "lovpligtig" brandforsikring er misvisende.

Hvis I ønsker yderligere oplysninger om, hvilke forsikringer der er lovpligtige, kan de findes her:
http://www.forsikringogpension.dk/s...ikring.pdf

Det er en folder fra Forsikringsoplysningen

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis