Teakdæk - skabeloner

HEJ,

Mit Teakdæk trænger til udskiftning. Ved nogen om man kan fremsakffe originale tegninger over teakdæks med angivelse af mål m.m. Konkret drejer det sig om en dejlig svensk sejlbåd - Beason 31

Jeg har læst det nu er muligt at bestille færdige teakdæk, men en skabelon vil jeg ikke give mig i kast med.

Maskining.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har læst i et bådblad for nylig at man kan købe teakdæk i plader,man sender simpelthen nogle skabeloner og så modtager man dækket lige til at monterer.Det er ganske vist dyrere end når man selv bygger det op i teakstave men man slipper til gengæld for det store arbejde.Jeg mener at kunne huske at det er et tysk firma der fremstiller taekpladerne.

mvn kurt v
Jeg har læst om et svensk system der ligner teak men reelt er et gummi produkt der lægges på dækket som en belægning.

Jeg har også set det på den flydende bådudstilling i kolding, på en Elvstrøm 38'er tror jeg.

Men det var ikke helt så flot som et rigtigt teakdæk..

Men sikker ret let at lime på og holde.

Smag er noget udefinerligt noget..

Venligst Njord smile

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hei,

Jeg hved ikke om du selv vil lægge dækket, men Gougeon brothers (WEST epoxy) har et fantastsik bok som også omtaler dette emne.

Bøket kan kjøpes hos HF-Marine
HF Industri & Marine
Gotlandsvej 6
5700 Svendborg

[email protected]

Njord:

Je ser at du erover 1000 inlegg...tillykke
blir ved med det.... biggrin

------------------
Bygger "Hope", a 27 ft bermudan kutter i tre og epoxy.

http://www.woodenboat.dk

Bygger \"Hope\", a 27 ft bermudan kutter i tre og epoxy.

http://www.woodenboat.dk
Og hvilken gruppe kunne være bedre end både - for at hylde Njord for 1.000 seriøse og konstruktive indlæg. Godt gået Njord!!

Du er en skattet bruger af Lav-Det-Selv, for altid er der dybde i indlæggene, og jeg kan ikke mindes du har været vred eller irriteret, bare fået det til at fungere, og jeg ved, at mange må have fået lige det svar de manglede fra dig, både i gruppen båd og i hus.

En dejlig "dreng" at have på siden - tak for det.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
TAK for de fine ord !!

Der er ikke mere fortjente end som så.

Jeg har da også selv fået mange gode hints fra siden

Lad os ALLE fortsætte i den gode ånd..

Venligst Njord smile

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tusinde tak for de mange indlæg.

Men er det ikke svært at lave en skabelon selv ? har nogen erfaringen med dæk skabeloner ?

Teakdæk i gummi.. en besnærende tanke med hensyn til vedligeholdelse og tæthed, men det skal vist ses i real life før en sådan beslutning tages.


Maskining.
Jeg tror ham med "gummi teaken" annoncerer i bådbladene..

Hvad skal du bruge skabelonen til ??

Er det for at skære Teak lister/ rammer ud, altså som en kontur du enten saver eller fræser efter. Fx med en overfræser eller en båndsav. Altså en pap plade til at tegne op efter eller lime på og så bruge direkte.

Eller er det en pap skabelon til at en eller anden skal bruge til at lave teakstavene efter ?? Altså så du selv limer dem ned på dækket.

Hvis det er det sidste er der noget med ansvaret for om det passer ?? Er det skabelonen der ikke passede eller var det udskæringen det er galt med ??

Har du teak dæk nu og så vil skifte det eller ??

Venligst Njord

MVH Njord
Hvis du selv vil prøve kræfter med at lægge et teak dæk - så gå ind på: http://www.westsystem.com klik herefter på
EPOXYWORKS MAGAZINE hvor du finder en fin artikel om emnet.

PS: Er der iøvrigt nogle som har erfaringer med teakdæk lagt i epoxy som også er "fuget" med epoxy/grafit istedet for gummi ?
Jeg kunne godt selv finde på at prøve denne løsning.

Hilsen
Henrik A.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også